• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-26 07:53:23 följande:
    Min var ju i nyskick..Som sprillans hade jag satt 419 tror jag,iofs så lär ngn ändå spräcka det så..
    ja det är ju det...ibland känns det som att man lika gärna kan skita i att sätta köp nu.. men jag sätter 1 kr utrop o 399 köp nu, så får vi väl se vart den landar.

Tror ni Molo softshells går bra på T? Blir nog att lägga ut en i varje fall ikväll, den gröna molo vårjackan, en On the peak softshell och två POP skaljackor. Skönt att bli av med lite känner jag... de flesta lurvarna jag skulle sälja sålde jag på Blocket, skönt att slippa T kostnaderna..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Lilla Ego 07
    x karin76 skrev 2010-03-26 09:42:08 följande:
    Är nog tyvärr så att det är köparnas marknad numera.. Utbudet är galet stort.
    Jo det är nog det. Blir väl så att man får hålla sig mer och mer till reor själv då för då spelar det ju inte så stor roll om man inte får så mycket för kläderna sen.

En Ida T solskyddsdräkt, helt ny, när är det läge att lägga upp den?? För tidigt nu eller??
  • AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 09:53:47 följande:
    Jo det är nog det. Blir väl så att man får hålla sig mer och mer till reor själv då för då spelar det ju inte så stor roll om man inte får så mycket för kläderna sen.En Ida T solskyddsdräkt, helt ny, när är det läge att lägga upp den?? För tidigt nu eller??
    för tidigt tycker jag, folk har fullt upp med att köp avårkläder nu när våren kommer tror jag!
  • Lilla Ego 07
    AochJsMamma skrev 2010-03-26 09:56:36 följande:
    för tidigt tycker jag, folk har fullt upp med att köp avårkläder nu när våren kommer tror jag!
    Oki då håller jag på den ett tag till. Kan ju njuta av att titta på den nu när jag insåg att den var för liten{#lang_emotions_smile} Så fina ju
  • AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 10:36:21 följande:
    Oki då håller jag på den ett tag till. Kan ju njuta av att titta på den nu när jag insåg att den var för liten Så fina ju
    underbara! {#lang_emotions_heart}
  • Lilla Ego 07

Om man lägger in auktioner nu så blir det ju avslut nån gång efter påsk. Brukar nästan alltid ha avslut runt bb el lön men funkar det att ha mitt i månaden också eller??

• Bobbenn

Jag tror många som köper på tradera tänker som mig. Det SKA vara billigt där annars kan man lika gärna köpa nytt.

Dåligt för oss såklart

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 10:37:52 följande:
    Om man lägger in auktioner nu så blir det ju avslut nån gång efter påsk. Brukar nästan alltid ha avslut runt bb el lön men funkar det att ha mitt i månaden också eller??
    Med höga utrop så tror jag att det funkar bra
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • AochJsMamma
    Bobbenn skrev 2010-03-26 10:38:17 följande:
    Jag tror många som köper på tradera tänker som mig. Det SKA vara billigt där annars kan man lika gärna köpa nytt.Dåligt för oss såklart
    njaee, jag tror att många tänker så, men många tänker nog oxå att de vill få tag på ett älskat plagg som barnen vuxit ur i större stl, eller nåt de aldrig köpte o har ångrat eller nåt print som är svårt att få tag på
Svar på tråden Traderatråden nr 16