Inlägg från: maximum |Visa alla inlägg
  • maximum

Traderatråden nr 16

Vad tror ni om att lägga ut julsaker nu? har massor med retro julsaker

• maximum

Hur lägger man in sitt namn i Tradera Ailias listan ni har?
    Jag heter iaf Grankärr på tradera och säljer mest saker 

• maximum
    Lingonflickan skrev 2011-08-15 22:25:12 följande:
    Var inte denna ute på tradera förra säsongen också? www.tradera.com/Overall-retro-80-tal-70-tal--...

Min son behöver en ladugårds overall och då är såna overaller bra men inte värd 35kr kanske hade gett en tia för den.

Har en servis som är "kunglige dansk blå blomster" nästan komplett 1 kopp saknas. Vilket är bäst? Tradera el blocket?      
  • maximum
    aglili skrev 2011-08-16 11:01:30 följande:
    blocket- verkar jobbigt att packa den...

Exakt miin tanke också. Någon som vet vad man ska ta för den?
  • maximum

Ni som säljer mycket, hur gör ni skillnad på vem som betalt och inte? Jag har kanske 10 annonser ute och fasar lite förnär dom slutar och jag ska hålla koll på vilka som betalt och inte.
    Först idag hittade jag iaf plocklistan och den är ju bra  

• maximum
    Liil skrev 2011-08-16 21:00:21 följande:
    Jag ber alltid köparen att märka översättning med sitt alias!! Då har du lätt att titta på kontot vem som satt in pengar. Jag ber oxå att köparen kan skicka ett mail när översättningen är klart (dock görs det sällan) , har jag att det ska vara betalt inom 3 vardagar så då kollar jag en gång varje dag.  Finns ingen betalning på 3e dagen skickar jag en påminnelse, ingen respons = neg omdöme och varan läggs ut igen!
    Det som går med post lägger jag alltid på lådan dagen efter. Schenker & DHL 1-2 gånger i veckan beroende på hur jag jobbar, då det blir en bit att åka för att lämna in....man har ju ett liv utanför Tradera :)

Jag ber köparen också att märka sin överföring med sitt alias. Draf du ut plocklistan då och typ sätter en liten bock vid dom som betalt?
    Ibland känns det som att man måste ha en 3-4 flikar öppna för att hitta alias och adresser mm mm. 
  • maximum
    Liil skrev 2011-08-16 21:11:01 följande:
    Jag går in på Tradera sidan, Min sida, går sedan på vänstra sidan ser på Sälja, där går jag in på Sålda. Där får du upp det som är sålt! Till höger efter de saker du sålt så ser du priser portot tiden osv , sen står det Markera som betalad, tryck där på när du fått betalt, under ser du en liten pil, vänsterklicka på den så ser du mera saker du kan klicka i. Precis så kan du göra på det du köpt oxå, alltså markera som betald, så att inte du missar att betala nått du vunnit!!
    Är det så du menar att du vill få hjälp? Eller fattade jag fel?

Så gör jag redan, jag bara undrade om ni som säljer mycket hade något enkelt hemligt knep att dela med er av.
    Tycker bara det känns rörigt ibland, vill ju skicka rätt grej till rätt person.
    Så jag vet knappt själv vad jag ville ha hjälp med    
  • maximum
    Jessika82 skrev 2011-08-17 18:19:35 följande:
    snabb fråga har en brun teddy overall från lindex ska jag sätta den på unisex??

ja det tycker jag.
  • maximum

Verkligen. ibland vill man nästan ha fler kategorier.
    Samma gäller "begagnat" eller "nytt/ nyskick" har jag använt grejen 2 gånger så är den fortfarande i nyskick men den är ju använd och därmed begagnad 

• maximum
    h80 skrev 2011-08-17 19:28:54 följande:
    nytt/nyskick finns väl inte? eller har jag fel?? det är väl nytt/oanvänt

Jaha ok, men då menar jag att en del grejer är ju nya fast man  bara använt den 2 ggr. tex kanske en märkes jacka. Om man haft den 1 gång så är den ju begagnad men fortfarande ny.
Svar på tråden Traderatråden nr 16