Traderatråden nr 16
Jag blev själv lite förvånad när jag skulle buda på en auktion vid lunch och upptäckte att den gick ut ett dygn senare. Då har de skjutit fram den ett dygn pga strulet.
Jag blev själv lite förvånad när jag skulle buda på en auktion vid lunch och upptäckte att den gick ut ett dygn senare. Då har de skjutit fram den ett dygn pga strulet.
För ett tag sen köpte jag 2 olika auktioner av samma säljare. Hon tog 65 kr i porto vardera vilket jag tyckte var dyrt men jag tänket inte så mycket mer på det. När jag får hem paketen var de frankerade med 5 frimärken (alltså värt 30 kr) och det andra 6 frimärken (alltså värt 36 kr). Då har jag betalt ca 30 kr för mycket på varje. När jag ifrågasätter detta får jag svaret att det kostar med tejp, emballage osv. Grejen är också den att hon packat i en så tunn begagnad plastpåse att det t o m gått hål på den när den kommer fram.
Hon säger att hon kan föra tillbaka en del pengar om jag vill vilket jag vill såklart för detta är ju rent idiotiskt. Efter ca 2 veckor när jag ej hört något mer eller fått några pengar mailar jag igen. Efter en vecka får jag svaret att hennes son dött och att hon inte orkat hålla på och tjafsa om detta Är det sant är det ju otroligt tragiskt men jag undrar om hon inte är så fräck att hon hittar på det för att inte riskera att jag sätter negativt på henne. Hon har fortsatt göra affärer på tradera hela tiden i alla fall.
Jag vet inte men man upphör aldrig att förvånas över vissa alltså
Bland det drygaste jag vet på tradera är när säljare ligger på och påminner om betalning när det bara gått ett par dagar sedan man köpte auktionen. Herregud, ta det lugnt säger jag bara. En del är så stressade. Jag betalar alltid i rimlig tid. Visst om pengar inte kommit in efter en vecka förstår jag det men inte inom 3 dagar. I synnerhet inte när de inte angett i några villkor heller att pengar bör komma in så snabbt.
Jag har blivit lurad på 620 kr på tradera och vill gärna ha tips om hur jag kan göra för att få tillbaka mina pengar:
Har mailat massor med gånger och fick till en början svar från säljaren om att varan skulle skickas, sen fick jag svar om att hon inte kunde skicka varan och kunde sätta tillbaka pengar men inga pengar och nu har det gått en månad.
Har varit i kontakt med tradera som hört av sig till henne, inget svar.
Har sms:at flera ggr.
Vad göra?