Inlägg från: Linastrumpan |Visa alla inlägg
  • Linastrumpan

Traderatråden nr 16

snappi81 skrev 2010-06-16 14:15:16 följande:
    Samma sak om det är ett köp, gå in på dina köp, klicka på fler alternativ och därefter spåra paket. Då kommer infon fram om hon lämnat in det, får du ingen info så är det inte inlämnat.
    fast det behöver som jag tidigare skrev inte betyda att hon inte lämnat in det bara för att info ej syns. Har varit med om det flera gånger nämligen och även kontaktat schenker agn detta......
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Linastrumpan
    Scruffy skrev 2010-06-16 14:16:08 följande:
    Var hittar jag "Fler Alternativ"
    LÄngst till hö under blåa knappen "betala". Kilcka på plien
  • Linastrumpan
    snappi81 skrev 2010-06-16 14:18:20 följande:
    Har aldrig varit med om att det strulat så det kan inte va så vanligt... Använder ofta schenker och det har aldrig blivit fel för mig.. Men visst kan det bli fel ibland även hos dom.
    Nja, enl schenker så är uppkopplingen mot dem avgörande. Mitt ombud har väl en "dålig" uppkoppling för det kan ta mer än ett dygn innan det syns att paketet är inlämnat trots att jag sett att de scannar in paketet.....men så har jag ett ganska kasst ombud
  • Linastrumpan
    mal skrev 2010-06-16 17:24:59 följande:
    Lite OT men ändå. La ut en Brio Sitty med sufflett på Blocket från 2006 för 550 kr. Den är fin. Har fått ett mail från en som vill ge 400 kr, är det lågt?
    Om den är fin tycker jag 400kr är ganska lite. Bara sufletten kostar ju nästan 200kr. Jag skulle erbjudit 500kr och låtit det vara annars. Brukar alltid vara nån intresserad efter ett tag igen
  • Linastrumpan
    mal skrev 2010-06-16 20:21:02 följande:
    Precis vad jag gjorde, 500, och nu har hon slutat mailat.. Men har ingen brådska att bli av med den så jag väntar!
    Flört Vet ju inte vart du bor men här i stockholm tycker jag att det kommer en massa bud (ibland skam) på grejer man har på blocket, ibland flera köpare som är intresserade och vill komma och sen inte dyker upp, och så står man där med en osåld vara när först 10 ville köpa.Obestämd Om man då ligger lågt ett tag brukar det komma en ny omgång med verkligt intresserade och vips är det sålt för det man faktiskt vill ha.....
  • Linastrumpan
    Scruffy skrev 2010-06-17 11:53:02 följande:

Funderar på om min säljare har sålt samma vara 3 gånger.
    Kollade och exakt samma väska har haft avslut 3 gånger den senaste månaden.
    2 samma dag som jag tog en av dem, men jag tänkte bara att hon har nog två stycken att sälja.

Hon har ju rätt  många omdömen o ganska få neg (om det är den säljaren jag letade fram). Nåt enstaka som säljare o resten som köpare, de senare 2 nyligen. Jag tror snarare på att något hänt henne som gjort att hon inte hör av sig. JAg är dock en person som ogärna vill tro att andra medvetet vill blåsa en (även om det självklart händer!) Hoppas i alla fall att du får din väska.
  • Linastrumpan
    stockrosen skrev 2010-06-19 20:33:27 följande:
    Fattar inte det här med Prolistern.
    Försöker kopiera och klistra in texter men det går inte eller?????????????
    Trycker du ctrl C (kopiera) o ctrl V (klistra in) funkar det för mig men inte att högerklicka på musen....
  • Linastrumpan
    stockrosen skrev 2010-06-19 21:31:20 följande:
    Tusen tack!!!!
    VarsågodSolig
  • Linastrumpan
    Scruffy skrev 2010-06-20 21:21:26 följande:
    Hörni gör jag fel.

Jag vann en auktiuon och betalade in bud samt frakt.
    Det gick en vecka och säljaren hade inte ens skickat dem.
    Hon hade sjuka barn sa hon. Halsfluss och mollusker.

Jag ville ha varan innan midsommar så jag åkte kommunalt och hämtade den igår.
    Tog 2.5 timme.  (Frakten var via Schenker)
    Nu har hon ju gjort 40 kr i vinst eftersom hon aldriga har skickat dem. Visst kan jag väl be henne föra tillbaka dem 40 kr? Varför ska hon få behålla dem?
    Visst jag ändrade mig men då hade hon redan haft pengarna i 8 dagar utan att skicka dem.

Nu tänkte jag skriva ett vänligt mail och be henne föra över 40 kr till mig för en frakt som aldrig blev nyttjad.
    Jag hade ju bett om det vid hämtning, men visst borde hon kunna ge tillbaka dem så länge hon inte bokat o betlat frakten hos schenker. Det kan hon ju ha gjort även om hon inte lämnat in paketet....
  • Linastrumpan
    snappi81 skrev 2010-06-23 10:30:09 följande:
    Gjorde det men det hjälpte inte, kanske nån av mina smurfar som har lyckats göra nåt iom att jag helt plötsligt va tvungen att godkänna om den fick kopiera in en länk.
    Jag har samma "problem" på min dator. Uppkom efter en automatiskt uppdatering av windows, så jag har fått för mig att det ska vara så....
  • Linastrumpan
    aLttjolajban skrev 2010-07-24 18:26:24 följande:
    Detta ser riktigt oseriös ut!

Den ena har plötsligt "gått sönder" och denna vägrar hon plötsligt sälja. Kolla hennes andra brio race auktion..
    Strider rejält mot traderas regler

www.tradera.com/Snygg-Marinbla-Brio-Race-08-a...
    den utan bud hade hon ju gott kunnat ta bort.....reagerade mest på bilden med nakna barnet i spegelnObestämd
  • Linastrumpan
    maximum skrev 2010-09-11 15:20:42 följande:
    Mitt paket är fortf inte registrerat hos schenker. Ska jag vänta tills på måndag eller åka till inlämningsstället nu?
    Jag hade tagit det lugnt. Har hänt mig många gånger att info inte kommit förrän det passerat sorteringen eller i sämsta fall när det anländer till mottagarens utlämningsställe. Har inte fått klarhet varför, shenker skyller mkt på dataöverföringen, hur det görs o på vilket sätt. Själv tror jag på slarv men det kan jag inte bevisa. Det mesta brukar dock komma fram. Har det gått en v utan någon annan info skulle jag dock kolla inlämningsstället o schenker.
  • Linastrumpan
    Underbara ungar skrev 2010-10-06 18:41:09 följande:
    Jag ska försöka betala tillbaka 12 kr i frakt till en tjej som har personkonto hos Nordea... Det FUNKAR inte! Min bank (SHB) säger att jag måste ange clearingnummer.
    Två dagar i rad har det varit samma visa. VAD gör jag för fel??

Har fått mina staplar som säljare nu också, än så länge är det 5 av 5 men stapeln för leveranstid och objektbeskrivning är inte riktigt fulla... Skickar när pengarna kommit in på kontot, schenker tar ju någon dag eller två extra, beskriver alltid att det tvättluddigt, tvättblekt, trasigt, namnat etc.
    Vad mer kan man göra?? *suck*
    3300 är clearingnr till personkonton i nordea.
  • Linastrumpan
    Zvartaliljan skrev 2010-10-07 21:03:39 följande:
    Behöver lite råd...

vann denna

www.tradera.com/3-Bodysuit-MeandI-IdaT-Ida-T-...

såg sen att den är ute igen av samma säljare redan dagen efter

www.tradera.com/3-Bodysuit-MeandI-43-IdaT-Ida...

har inte vågat betala än....skulle ni våga betala?? Hon kan väl knappast ha två exakt likadana klädpaket??
    Ser lite skumt ut för det är många avslutade som är ute igen men jag tror mig minnas denna säljare sen tidigare och jag tror  hon har tvillingar men jag skulle helt klart mejla och kolla upp det först!
  • Linastrumpan
    mollan nu skrev 2010-10-07 21:15:45 följande:
    jösses vad bra betalt, jag kastade två stycken för några veckor sen :-O
    Kastade du en förmögenhet FörvånadFlört
Svar på tråden Traderatråden nr 16