Pepparkaksdeg skrev 2010-04-05 20:46:27 följande:
Men gud vad bra!Eller inte att ni hade strul med att hitta en bra flaska,men att du nu har en massa erfarenheter att dela med dig av! Kan du inte gå in lite närmare och jämföra de olika?Tillexempel MAM vs DR Brows,som verkar vara de två populäraste.Jag gillade ju inte MAM för att jag ofta råkade gänga botten fel.Att det var fler delar att diska gjorde inte så mycket.Var det bara att de var mest lättdiskade som gjorde att ni gillar Avent bäst?Tack på förhand!
Hej igen, aminingen med sonen fungerade inte alls så han är från början flaskmatad.
Vi började med nån helt vanlig flaska som vi typ köpte på ICA och han hade så ont i magen. Försatte med Meda som hörde till bröstpumpen vi hyrde från BB, mycket rapigt och ont i magen. Diverse magdroppar, inget hjälpte.
Gick över till Dr Brown, visserligen inte Wideneck men höll på att bli tossig över alla smådelar när vi skulle diska. Magen kanske blev lite bättre.
Mam, gillade dem aldrig, tyckte att gummiringen kändes lite ohygienisk plus att jag som du lyckades skruva den fel mer än en gång. Nappformen passade inte heller sonen och dessutom fick han ont i magen.
Avent funkade perfekt direkt, han blev inget rapig och inget ont i magen. Diskningen var ett stort plus, vi köpte en Avent diskborste och den gör ju att det är lätt att komma åt under "kanten". I nappen på Aventflaskan är det som upphöjningar som har nån slags funktion så att man inte sväljer luft. Vällingnappen gillar jag speciellt eftersom det liksom är tre nappar i en. 1,2 och 3 streck anger hur sanbbt flödet av vätska är. Vill man att det skla gå lättast att äta så vänder man 3 streck upp mot näsan.
Så funkade det för oss men det är ju inte säkert att ni känner lika

Lycka till!