• Pepparkaksdeg

Vilken är den bästa nappflaskan?

Snart börjar det bli dags att handla flaskor till bebisen.
    Sist körde jag med Mam Ultivent. Tyckte dom var lite struliga. ibland så råkade man gänga nederdelen fel och så läckte den sen när man skulle mata.
    Annars funkade den bra och var iaf då billigare än Dr Brows flaskorna.
    Fast om dessa är bättre så köper vi nog sådana denna gång.

Hur ser det ut idag?
    Har det kommit andra märken?
    Vilken av de "antikolik"flaskor som finns tycker du är bäst?

Skulle vilja ha en omröstningstråd men vet inte vad folk använder.

Tack på förhand

• Svar på tråden Vilken är den bästa nappflaskan?
  • Ekoda

Jag har tyckt att Dr Brownsflaskorna har fungerat suveränt. Använder dem fortfarande till välling till min 1½-åring. Alla små koliktecken försvann när vi började använda dem. De är lite meckiga att diska (flera delar), men man vänjer sig. Kommer att köpa nya till kommande bebbe också. Inte så dyra när man tänker på hur mycket man använder dem.

• Pepparkaksdeg
    Ekoda skrev 2010-03-20 11:49:16 följande:
    Jag har tyckt att Dr Brownsflaskorna har fungerat suveränt. Använder dem fortfarande till välling till min 1½-åring. Alla små koliktecken försvann när vi började använda dem. De är lite meckiga att diska (flera delar), men man vänjer sig. Kommer att köpa nya till kommande bebbe också. Inte så dyra när man tänker på hur mycket man använder dem.
    Ok
    Jo det är ju just det,man använder dom dag ut och dag in över en väldigt lång period. Därför tänker inte jag heller snåla den här gången!
    Sen är det såklart en bonus om en billigare flaska skulle vara lika bra.

Såg att Avent kommit med en ny flaska som passar deras pump. Undrar hur den är
  • With a devilish smile

Jag använde avent flaskorna & det fungerade jättebra .

Hade dom hemma eftersom jag hade pump så jag provade med dom när vi gick över till ersättning & min dotter har aldrig haft några problem :)
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • Pepparkaksdeg
    With a devilish smile skrev 2010-03-20 12:43:46 följande:
    Jag använde avent flaskorna & det fungerade jättebra . Hade dom hemma eftersom jag hade pump så jag provade med dom när vi gick över till ersättning & min dotter har aldrig haft några problem :)
    Aha! Där ser man
    Då ska jag kika lite närmare på dessa!

Egentligen kanske man borde köpa hem några olika?
    Skulle vilja jämföra!
  • Armani

Den här rekomenderar jag om du ska använda både flaska och amma www.nappflaskor.se/
    Anti kolik-flaska som ger den där bröstkäslan så inte barnet riskerar att bli förvirrad om man skiftar mellan flaska/bröst. Lätt att rengöra oxå och kostar inte så jättemycket

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • Pepparkaksdeg
    Armani skrev 2010-03-21 11:31:04 följande:
    Den här rekomenderar jag om du ska använda både flaska och amma www.nappflaskor.se/Anti kolik-flaska som ger den där bröstkäslan så inte barnet riskerar att bli förvirrad om man skiftar mellan flaska/bröst. Lätt att rengöra oxå och kostar inte så jättemycket
    Nä,amma ska jag inte
    Och det står ju mest om just fördelen med detta och inte så mycket om "antikolik funktionen"
    Men tacker och bockar för tipset!
  • Prinsessan Viktoria

Vi använde Avent flaskorna som medfölljde bröst pumpen i början...
    När han sen krävde mer så köpte vi MAM ultivent som vi ÄLSKAR han har de fortfarande till kvälls välling.

För övrig dryckn yponsoppa, saft,vatten etc som han inte dricker i mugg använder vi esska flaskor

• sessessa

Vi använder MAM flaskorna, och har gjort de sen barnen var bara några månader. Visst är dom lite bökiga att diska men å andra sidan kan man ju iallfall diska dem ordentligt.  "Vanliga" flaskor tycker inte jag att man kommer åt ordentligt i så de blir ju inte riktigt rena..
    Hade en avent flaska också tidigare, men fastnade aldrig riktigt för den.

Tjejerna har aldrig haft några magproblem, och då rapade jag dem närstan aldrig heller, så jag tror faktiskt på Mamflaskornas funktion!

• Pepparkaksdeg
    Prinsessan Viktoria skrev 2010-03-25 10:01:13 följande:
    Vi använde Avent flaskorna som medfölljde bröst pumpen i början...När han sen krävde mer så köpte vi MAM ultivent som vi ÄLSKAR han har de fortfarande till kvälls välling. För övrig dryckn yponsoppa, saft,vatten etc som han inte dricker i mugg använder vi esska flaskor
    Ok.Perfekt,då har du använt både MAM och Avent och kan jämföra
    Men på vilket sätt menar du att "han krävde mer"?
    På vilket sätt var inte Aventflaskan lika bra som MAM flaskan?
  • LindaB78

Jag tycker en sak glömms bort i denna diskusion. Min bebis var superkinkig på flaskan. När han var riktigt liten så använde jag Avent flaskorna som följde med pumpen och de funkade si så där. Dock så har han inte haft några kolikbesvär utan det var snarare hans sugande på flaskan som var problemet. Jag har provat ett antal flaskor och efter ett antal dyra inköp (en del billiga) så hittade jag en flasknapp som min son accepterade. NUK wide neck latex. Allt annat jag provde ratade han. Så efter det så har vi köpt hela NUK konceptet. Gillar faktiskt flaskorna. (finns i flera storlekar, mönser, löstagbar handtag, och även olka typer av pipar som passar i flaskorn) Går utmärkt att köra i diskmaskin.

(NUK räknas även de till antikolikflaskorna, har egen luftventil i nappen)

• Pepparkaksdeg
    sessessa skrev 2010-03-25 10:07:14 följande:
    Vi använder MAM flaskorna, och har gjort de sen barnen var bara några månader. Visst är dom lite bökiga att diska men å andra sidan kan man ju iallfall diska dem ordentligt.  "Vanliga" flaskor tycker inte jag att man kommer åt ordentligt i så de blir ju inte riktigt rena..Hade en avent flaska också tidigare, men fastnade aldrig riktigt för den.Tjejerna har aldrig haft några magproblem, och då rapade jag dem närstan aldrig heller, så jag tror faktiskt på Mamflaskornas funktion!
    Ok. En till som gillar MAM
    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!
  • FridaSofi

Jag har kört lite olika ska pröva Nam denna gång men har även haft glasflaskor och billig plast vår dotter var inte så kräsen.
    Men jag vill bara rekomendera Tupperwares nappflaska som var helt suverän samt lättdiskad och ingen giftig plast i.

• Pepparkaksdeg
    FridaSofi skrev 2010-04-05 08:56:00 följande:
    Jag har kört lite olika ska pröva Nam denna gång men har även haft glasflaskor och billig plast vår dotter var inte så kräsen. Men jag vill bara rekomendera Tupperwares nappflaska som var helt suverän samt lättdiskad och ingen giftig plast i.
    Jasså,har Tupperware nappflaskor med antikolikfunktion?
    Var får man tag på dessa om man inte går på ett sånt där party?
  • ninos

Vi gick igenom måååånga olika flaskor med sonen tills vi fastnade för Avent. Aldrig några problem och lättdiskade Det blir samma för bebisen...

• Pepparkaksdeg
    ninos skrev 2010-04-05 19:52:16 följande:
    Vi gick igenom måååånga olika flaskor med sonen tills vi fastnade för Avent. Aldrig några problem och lättdiskade Det blir samma för bebisen...
    Men gud vad bra!
    Eller inte att ni hade strul med att hitta en bra flaska,men att du nu har en massa erfarenheter att dela med dig av!
    Kan du inte gå in lite närmare och jämföra de olika?
    Tillexempel MAM vs DR Brows,som verkar vara de två populäraste.
    Jag gillade ju inte MAM för att jag ofta råkade gänga botten fel.
    Att det var fler delar att diska gjorde inte så mycket.
    Var det bara att de var mest lättdiskade som gjorde att ni gillar Avent bäst?

Tack på förhand!
  • ninos
    Pepparkaksdeg skrev 2010-04-05 20:46:27 följande:
    Men gud vad bra!Eller inte att ni hade strul med att hitta en bra flaska,men att du nu har en massa erfarenheter att dela med dig av! Kan du inte gå in lite närmare och jämföra de olika?Tillexempel MAM vs DR Brows,som verkar vara de två populäraste.Jag gillade ju inte MAM för att jag ofta råkade gänga botten fel.Att det var fler delar att diska gjorde inte så mycket.Var det bara att de var mest lättdiskade som gjorde att ni gillar Avent bäst?Tack på förhand!
    Hej igen, aminingen med sonen fungerade inte alls så han är från början flaskmatad.

Vi började med nån helt vanlig flaska som vi typ köpte på ICA och han hade så ont i magen. Försatte med Meda som hörde till bröstpumpen vi hyrde från BB, mycket rapigt och ont i magen. Diverse magdroppar, inget hjälpte.

Gick över till Dr Brown, visserligen inte Wideneck men höll på att bli tossig över alla smådelar när vi skulle diska. Magen kanske blev lite bättre.

Mam, gillade dem aldrig, tyckte att gummiringen kändes lite ohygienisk plus att jag som du lyckades skruva den fel mer än en gång. Nappformen passade inte heller sonen och dessutom fick han ont i magen.

Avent funkade perfekt direkt, han blev inget rapig och inget ont i magen. Diskningen var ett stort plus, vi köpte en Avent diskborste och den gör ju att det är lätt att komma åt under "kanten". I nappen på Aventflaskan är det som upphöjningar som har nån slags funktion så att man inte sväljer luft. Vällingnappen gillar jag speciellt eftersom det liksom är tre nappar i en. 1,2 och 3 streck anger hur sanbbt flödet av vätska är. Vill man att det skla gå lättast att äta så vänder man 3 streck upp mot näsan.

Så funkade det för oss men det är ju inte säkert att ni känner lika Lycka till!
  • Pepparkaksdeg
    ninos skrev 2010-04-06 08:10:22 följande:
    Hej igen, aminingen med sonen fungerade inte alls så han är från början flaskmatad.Vi började med nån helt vanlig flaska som vi typ köpte på ICA och han hade så ont i magen. Försatte med Meda som hörde till bröstpumpen vi hyrde från BB, mycket rapigt och ont i magen. Diverse magdroppar, inget hjälpte. Gick över till Dr Brown, visserligen inte Wideneck men höll på att bli tossig över alla smådelar när vi skulle diska. Magen kanske blev lite bättre. Mam, gillade dem aldrig, tyckte att gummiringen kändes lite ohygienisk plus att jag som du lyckades skruva den fel mer än en gång. Nappformen passade inte heller sonen och dessutom fick han ont i magen. Avent funkade perfekt direkt, han blev inget rapig och inget ont i magen. Diskningen var ett stort plus, vi köpte en Avent diskborste och den gör ju att det är lätt att komma åt under "kanten". I nappen på Aventflaskan är det som upphöjningar som har nån slags funktion så att man inte sväljer luft. Vällingnappen gillar jag speciellt eftersom det liksom är tre nappar i en. 1,2 och 3 streck anger hur sanbbt flödet av vätska är. Vill man att det skla gå lättast att äta så vänder man 3 streck upp mot näsan.Så funkade det för oss men det är ju inte säkert att ni känner lika Lycka till!
    Åh tack för att du delar med dig!{#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Vilken är den bästa nappflaskan?