• varmchoklad

Har du köpt en Ikeas LEKSVIK utdragbar säng? Behöver tips om bra barnsäng.

Nu har babyn vuxit upp och blivit en liten flicka som måste lämna spjälsängen och övergå till "stora flickans säng".

Budget för säng + madrass är 5000 :-

Jag var idag på en möbelaffär där de visade mig barnsängar ur en katalog, de hade inga visningsexemplar. Sängen hette "Sofia" och var 70x170 cm, dvs rätt så lagom för en flicka att växa i.

Jag har även tittat lite i IKEA katalogen och fastnat för den utdragbara sängen Leksvik som jag tycker är fin. Om du äger en sådan kanske du vill berätta lite om kvalité osv, IKEA är ju inte helt okända för att använda billiga material som försämrar möblerna. Vilken madrass har ni till? Jag tycker att det är absolut nödvändigt med en bra madrass.

Jysk kommer inte på fråga då allt man köpt därifrån varit av sämsta möjliga kvalité.

Alla tips och förslag på barnsängar samt vad man ska tänka på när man köper en är varmt välkommna.

• Svar på tråden Har du köpt en Ikeas LEKSVIK utdragbar säng? Behöver tips om bra barnsäng.
  • Presario

Vi har leksviks utdragssäng till lillkillen här hemma. Den är kanon, jag ser inga som helst fel med den. Tills han har full längd på den så har vi bara sån delbar madrass som vi köpt till den på IKEA.

Sen när vi haft gäster så har vi bara snabbt o smidigt dratt ut den till full längd och lagt sonen inne hos oss. Den är ju bredare än vanliga juniorsängar, ett till plus i kanten

• varmchoklad

Jag har redan köpt den. Ett minus var dock att det ej gick att fästa någon stödbräda på den. Men hittils har barnet inte trillat ur sängen en endaste gång!

Jag är också jättenöjd, köpte även leksakskistan (där förvarar jag madrassdelarna) och garderoben.
Svar på tråden Har du köpt en Ikeas LEKSVIK utdragbar säng? Behöver tips om bra barnsäng.