• piiiinkcat

Avfärgning rött hår?

Jag har tänkt att färga mitt hår blont men undrar lite hur jag skall gå till väga..  Har färgat rött hår.. så jag funderar på om avfärgning funkar. Köpte en de-colouringfärg på Willys för 29 krmen undrar om det verkligen funkar på rött hår.. Står att det ara funkar på deras hårfärg.. Vad tror ni?

Molly 061216 ٩๏̯͡๏)۶ ♥ ٩(●̮̮̃?̃)۶ Leonard 090519
  • Svar på tråden Avfärgning rött hår?
  • Jezamine
    piiiinkcat skrev 2010-03-20 15:47:21 följande:
    Jag har tänkt att färga mitt hår blont men undrar lite hur jag skall gå till väga..  Har färgat rött hår.. så jag funderar på om avfärgning funkar. Köpte en de-colouringfärg på Willys för 29 krmen undrar om det verkligen funkar på rött hår.. Står att det ara funkar på deras hårfärg.. Vad tror ni?
    Om jag skulle avfärga et rött hår.Då skulle jag inte laborera med hårfärg från Willys...Gå till en riktig frisör ist.
    Avstängd tills vidare
  • piiiinkcat

Jo, fast det är ju lite prisskillnad och sen blir man ju aldrig nöjd när man går til len frisör. Köper altid hårfärg på Willys och har aldrig haft något problem med de.t

• soffiloppan01

röda pigment är otroligt svårt att avfärga hemma då de ofta slår över i orange istället.  ofta räcker inte den avfärgning som man köper i affären. men med tillräckligt många blekningar så visst går det att bli blond men du får räkna med att klippa dig kort om du har lite längd på håret. blir som svinto.

• Jezamine

Gå till en frisör och avfärga håret istället.
    Det är bra mycket skonsammare än att bleka ned det.
    JAg har färgat mitt hår i röda nyanser de senaste 18 åren och ville ha tillbaka min egen hårfärg.
    Frissan kollade upp vilket som var den bästa behandlingen. Att avfärga tog iofs nästan 4 timmar, men det blev jättebra och håret tog inte stryk alls som det skulle ha gjort om man hade varit tvungen att bleka ned det.
    http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=1500000000000019&posting=19500000001709977

Avstängd tills vidare
  • piiiinkcat

Nja.. jag vill helst inte bleka håret då det sliter så mycket på håret.. Tänkte köra en avfärgning och se vad so händer... vänta en vecka och sen färga det med en askblnd. Jag vet inte riktigt hur resultatet blir. Men jag vet att askblont är super på gult hår.. men det är ju inte rött hår liksom. Jag har haftde flesta hårfärger, men har aldrg testt att avfärga håret tidigare... Hoppas på ett bra resultat.. skall avvakta och se vad jag får för resultat på avfärgningen...

• soffiloppan01

en avfärgning innehålller MYCKET blekmedel så det slitter på håret.

• Jezamine
    piiiinkcat skrev 2010-03-20 16:43:12 följande:
    Nja.. jag vill helst inte bleka håret då det sliter så mycket på håret.. Tänkte köra en avfärgning och se vad so händer... vänta en vecka och sen färga det med en askblnd. Jag vet inte riktigt hur resultatet blir. Men jag vet att askblont är super på gult hår.. men det är ju inte rött hår liksom. Jag har haftde flesta hårfärger, men har aldrg testt att avfärga håret tidigare... Hoppas på ett bra resultat.. skall avvakta och se vad jag får för resultat på avfärgningen...
    Vem säger att du skall bleka?
    Avstängd tills vidare
  • piiiinkcat

LÄste nu att man måste använda minst tre avfärgninga av Cameleon på rött hår.. humm.. känns inte som det är värt det då.. går nog å köper en garnier avfärgning istället och kör den.. verkar ju funka bättre..

• Zixi

Har färgat mitt hår i många år nu, först blekt från svart för att sedan färga till rött. Men jag skulle aldrig aldrig få för mig att försöka avfärga rött hår!

När jag ska bleka mitt hår inför en nu färgning så får det hår som varit rött en helt annan färg än det som ännu inte varit färgat, den röda färgen sitter i ordentligt.

Juli - 2010
  • piiiinkcat

Jo, tack jag vet.. ägnade nog hea förförra våren till att färga mitt hår från svart/rött till ultrablont. Det som fungerade bäst på mitt hår då var en ultrablond färg jag köpte .. behövde bara ha i två omgångar sen vart mitt hår gult.. och det var ju lätt fixat med lite silverschampoo man hade liggandes..

• Aleida

Jag brukar använda en avfärgning från nutrisse, som bleker 4-6 nyanser, efter det har jag lagt in en färg från nutrisse som heter golden praline, då blir håret mörkblont med gyllenton. Efter ett par veckor brukar jag köra ytterligare en omgång med avfärgning för att sedan lägga på den blonda färgen (brukar köra med en ask-nyans).

Svar på tråden Avfärgning rött hår?