Waldo skrev 2010-03-21 17:28:12 följande:
Och detta vill man kalla ett Lean koncept..?Allvarligt talat, Lean är ett av de allra bästa verktygen som finns idag för att strema kostnader, att skapa närmare samarben osv.Lean uppstod inom tillverkningsindustrin och är ett klockrent verktyg inom den verksamheten.Men när man ska införa det i annan verksamhet som här i socialtänsten, måste man veta vad det är man pratar om. Annars blir det ett jävligt dyrt pseydobabbelDetta låter som kommunen vill investera i det senaste och har tagit in en Lean konsult som har gått en "kurs"Lean i offentlig verksamhet handlar inte om detta. JAg hoppas att det ordnar sig för er och att ni kan få se de positiva sidorna
Jag skulle inte vara så snabb att döma ut vad som görs utifrån en detalj som beskrivs på ett raljerande sätt av
en missnöjd anställd, speciellt inte när hon själv säger att de har lyckats få de flesta engagerade. Visst låter den skitfånig, men det är ju knappast det enda de gör (hoppas jag).
Innan jag har varit där och tittat så kan jag faktiskt inte uttala mig om det de gör just nu är lyckat eller inte och det kan knappast du heller. I övrigt håller jag med dig