• snuddi

vart ska jag vända mig?

Hej

Har läst på lite om PCO och undrar nu lite kring det. hoppas att ni kan ge lite råd eller säga vad ni tror.

har inte haft något preventivmedel sedan maj 2009. (10 mån sen). har under denna tid endast fått mens 2 ggr. Vilket var under den halvan av tiden. Hade då cyklar på 30-35 dagar. har sedan dess inte fått mens och vet att jag ej haft regelbunden de gånger jag varit utan preventivmedel tidigare.

*   Var tycker ni att jag ska vända mig för att få svar på om det är något knas?
    *   Tror ni de bedömer mig som för ung för att göra en utredning ang. detta? (fyller 20 i år).
    *   Hur var det för er? Symtom, liknande?

• Svar på tråden vart ska jag vända mig?
  • trav3lla

Vänd dig till en gynekolog (bor du i norrort, Sthlm finns en bra sådan mottagning i Solna C) i första hand. Lycka till!

• LiselottePCOS

Vän dig till gynmottagning. de bör tsa både bldoprov och göra vaginalt ultrljud. Du är inte för ung. Var själv 20 när jag sökte för helt utebliven mens  ( det var för 22 år  sedan ).

• snuddi

Tack så mycket trav3lla och LiselottePCOS för infon. Ska uppsöka gyn så snart jag känner mig redo.

Hur svårt är det på en skala att bli med barn genom samlag om det skulle visa sig att man har PCO eller PCOS? finns det några siffror på det? finns det några "hjälpmedel" eller något som "botar" detta?

• bollanmollan

Man kan äta pergotime eller få sprutor för att få ägglossning. får du ägglossning så har du lika stor chans som alla andra att bli gravid tror jag.

• snuddi

okej. :) ska så snart som möjligt till gyn då så får jag se vad de säger :)

Svar på tråden vart ska jag vända mig?