• MammasälskadeMinna

Hur länge hade ni babyskyddet?

När bytte ni från babyskyddet till en större bilbarnstol?

• Svar på tråden Hur länge hade ni babyskyddet?
  • maxlis

vid 7 månader har jag för mig att vi bytte.

• cicci85

När de kunde sitta, vid 6 och 8 månader.

• MorMargit

Så fort de kunde sitta själva, vid 5-6 månader. Man ska byta så fort som barnet kan sitta stadigt eftersom bakåtvänd  bilstol är säkrare babyskydd. Annars hade våra kunnat få plats i babyskyddet jättelänge.

• elska

Ettan var 8 månader (född 2 för tidigt)
    Tvåan minns jag faktiskt inte... Men det var nog runt 8 månader där med skulle jag tro.

Det är bara i motvind en drake lyfter
  • MammasälskadeMinna

Fick dom verkligen plats där i så länge? Min tjej växte ur sitt när hon var 4 mån. alltså hon hade huvudet över nackskyddet och då vart det förlitet sa dom..

• marjas
    MorMargit skrev 2010-03-21 13:58:18 följande:
    Man ska byta så fort som barnet kan sitta stadigt eftersom bakåtvänd  bilstol är säkrare babyskydd.
    Det gäller ju dock att de väger så mycket som bilstolen är godkänd från. Vår bilstol är tex godkänd från nio kilo, så vi väntar på att lilltjejen ska gå upp i vikt så vi kan börja använda den. Hon är åtta månader nu.
  • sassus

Vi bytte när dottern var 6 månader.

• lillvilda

När dom var stadiga i kroppen och kunde sitta. Det var väll när de var 6 mån har jag för mig.

♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
  • karet

Vår dotter är snart 8 månader och vi har köpt ny barnstol, dock har vi inte monterat den än så vi använder fortfarande babyskyddet. Kommer byta de närmsta veckorna.

• Liiii

Dottern är snart 9½ månad och sitter fortfarande i babyskyddet

Lukas 070530, Linnea 090613
Svar på tråden Hur länge hade ni babyskyddet?