• LJo

Mammabyxor från strl.48

Är i v.23 och letar med ljus och lykta efter mammajeans i större storlekar som inte kostar "skjortan". Vill inte ge 799:- för ett par byxor jag bara kommer använda en kortare tid.
    H&M:s mammajeans slutar nämligen på strl. 46. Visst tajts kan man ju ha men det är fortfarande lite för kallt tycker jag...

Det måste ju finnas andra blivande mammor som har samma problem som jag eller???

• Svar på tråden Mammabyxor från strl.48
  • Catox9

Hej!
    Jag har hört om flera med samma problem..
    Men jag köpte mina mammabyxor från H&M i storlek 48 och jag såg att det fanns vissa modeller ända upp till storlek 54..

Det är förbannat surt annars att behöva ge 700-900spänn för brallor som inte kommer användas speciellt länge (om man jämför med andra kläder) och vem klarar sig på bara ett par!??! Inte jag ialla fall..

Om du bor i stockholmsområdet skulle jag tipsa om H&M i Täby C, där köpte jag mina, sen har jag  köpt mammabrallor på H&M.com oxå, de fanns oxå i större storlekar.
    Och jag måste rekommendera mammajeanskjolen som H&M har i sitt sortiment, den använder jag flitigt {#lang_emotions_sunny} har man ett par tjockare strumpbyxor så överlever man snöstorm också {#lang_emotions_wink}

Lycka till, hoppas du hittar några brallor som du gillar och som är bekväma!!

//Cato

• Mizzen

Jag beställde mina mammakläder härifrån www.funmum.com/ och jag är jättenöjd faktiskt. Billigt och det har varit bra kvalité på kläderna. Men, jag kan tycka att de var ganska stora i storlekarna så kika noga på deras måttlista innan du eventuellt beställer.

• hypertalk
    http://www.nextdirect.com/se/en?gclid=CJ_Ry82ayqACFdUp3wodxTYDbQ
    Här har jag beställt byxor ifrån, akta dig för topparna bara. Dom är stora runt om men korta på längden (beställde ett tre-pack t-shirts som inte går att använda). Byxorna är jättebra. Jag beställde byxa med långlängd då jag är lång (181), men dom var väääldigt långa.

Ser att du blivit tipsad om funmum.com också, har även beställt byxor därifrån och dom var enligt mig inte stora i storleken. Beställde jeans och dom är väldigt lågskurna så dom åkte ner hela tiden, inte så skönt.

Jag har även beställt från http://www.motherhood.com/plushome.asp men då får du tänka på att du måste betala tullavgift och sånt. Det tänkte inte jag på så köpet blev 500kr dyrare än beräknat. Men helt klart värt pengarna. Byxorna är toksköna. Beställde ett par jeans och ett par manchesterbyxor. Beställde byxorna i vanlig längd och dom är i kortaste laget men det funkar.

Lycka till med inköp och magen! :)
  • LJo

Stort tack för alla tips! Jag ska genast surfa runt på sidorna ni tipsat om!

• Mysfröken

HM:s stretchjeans i strl XL kan jag ha trots att jag har strl 50 i vanliga fall. Kostade 199 kr. Såg att de har vissa byxor i 50 också. Deras mammaleggings är jättesköna också. Jag kunde ha L, XL var för stora!

• LJo
    Mysfröken skrev 2010-03-21 20:02:45 följande:
    HM:s stretchjeans i strl XL kan jag ha trots att jag har strl 50 i vanliga fall. Kostade 199 kr. Såg att de har vissa byxor i 50 också. Deras mammaleggings är jättesköna också. Jag kunde ha L, XL var för stora!
    Ok, jag ska ta en sväng förbi ett HM på lördag o kolla hur utbudet ser ut. Var det mammajeans eller vanliga stretchjeans? vill gärna ha mudden som går upp över magen. Leggins ska helt klart inhandlas.

Har även beställt ett par byxor från laredoute efter tips från gravid som drar större strl. deras mammabyxor är tydligen ganska stora i storlekarna. Blev även en superfin sparkdräkt vit/orange randig.
  • emmeth

Köpte dessa i storlek L häromdagen - drar 48 på andra modeller nu för tiden. Hur sköna som helst även om mudden är väldigt hög - men den går ju att vika också. På bilden är snöret i benslutet tilldraget men jag har dem utdragna så ser de ut som vilka andra byxor som helst :) Skönt med något som inte sitter åt och trycker på magen tycker jag.

http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KLA&shoptype=S 

• LJo
    emmeth skrev 2010-03-24 19:42:59 följande:
    Och nu såg jag att det var jeans du var ute efter... sorry... De här har jag i storlek 46 och de är de absolut bästa jag har provat. De är lite större i storleken än de på H&M som är alldeles för konstiga i benen/grenen för att passa på mig :)www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=
    Tack för tipsen. Tyvärr så var jeansen på ellos slut i min strl. fanns bara 36 o 38 just nu iaf.
  • UnDeuxTrois

Jag har oxå köpt en 3-pack toppar på Next, de var jättelånga, bästa tröjorna under hela graviditeten. =)

• Mysfröken
    LJo skrev 2010-03-24 18:27:31 följande:
    Ok, jag ska ta en sväng förbi ett HM på lördag o kolla hur utbudet ser ut. Var det mammajeans eller vanliga stretchjeans? vill gärna ha mudden som går upp över magen. Leggins ska helt klart inhandlas. Har även beställt ett par byxor från laredoute efter tips från gravid som drar större strl. deras mammabyxor är tydligen ganska stora i storlekarna. Blev även en superfin sparkdräkt vit/orange randig.
    Det var mammajeans med mudd över magen. Supersköna! Jag köpte vanliga blå, men jag tror de fanns i grå/svart också.
  • LJo

Har fått hem ett par manchesterbyxor från Laredoute.se i strl. 46 som sitter kanon. Var även förbi HM igår och köpte ett par svarta fritidsbyxor med dragsko längst ner. Fanns upp till strl. 50. Letar fortfarande efter jeans som är lite mer slitstarka då jag jobbar som förskollärare med barn 1-3 år och är mycket på golvet.

Jeansen på HM kunde jag inte ha då det fanns strl. 46 som störst.

Tack för alla tips.

Svar på tråden Mammabyxor från strl.48