Inlägg från: Hjärtefröjd |Visa alla inlägg
  • Hjärtefröjd

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Vi har fått MF i vecka 4-5 två gånger och vecka 5-6 en gång. Väldigt tidigt alltså.

• Hjärtefröjd

Jag lämnade 12 rör blod förra veckan och kommer få svar om två veckor, så då kan jag lista vilka provet som har tagits. Det jag vet är att fokus ligger på blodets koagulering, antikroppar och kromosomanalys.

• Hjärtefröjd
    L Maria skrev 2012-03-26 18:23:14 följande:
    Är de förresten någon som vet hur lång tid det brukar ta att dels få svar på koagulationsrubbningsproverna, dels på kromosomanalysen...?
    Nu vill man ju bara komma till skott här liksom...
    Vi lämnade dessa prov för någon vecka sedan och ska få svar om två veckor, så 3 veckor ungefär.
  • Hjärtefröjd

Nu har vi fått resultaten från MF-utredningen... och allt var så normalt så. Hur tusan går vi vidare nu?

• Hjärtefröjd

Har fått fragmin utskrivet, så från nästa embryoåtergöring ska jag testa med det. Har du fått testa det?

• Hjärtefröjd
    Ninninn skrev 2012-04-02 09:36:25 följande:
    Hade de inte varit bättre om dom hittade något fel? då hade man ju vetat de och fått ta ställning efter de. De enda man kan göra e att resa sig igen och gå igenom helvetet gång på gång med nya mediciner som ändå inte fungerar! nä ja tror helt å hållet på immunologi hade ja haft pengar hade ja åkt till Aten/London direkt! sparar pengar men de går långsamt!
    Jo verkligen, vi hade hoppats hitta nått fel som enkelt gick att behandla. 

Vi har planer på Aten under sommaren, men vi har inte bestämt oss riktigt än. Det är ju som sagt inte billigt.
  • Hjärtefröjd
    M I M M I skrev 2012-04-10 14:52:58 följande:
    Hjälp!!

Har en telefontid med min läkare om en timma, tänker försöka övertala honom att skriva ut lite mer medicin till mig.. Får trombyl och progesteron av honom, men har har tidigare varit lite ovillig till prednisolon(?) och fragmin/innohep.... Har ni några ideer om vad man ska "slåss" för att få, vilket är bäst? Min mf-utredning har inte visat på några avvikelser. Vid förra ma hade jag både trombyl och progesteron, gick till v 8...

Tar gärna emot tips på argument med!

Snälla, bombadera mig med era åsikter!

Kram och tack på förhand
    Fragmin borde inte vara några problem att få testa, eftersom det inte kan skada dig eller fostret på något sätt. Prednisolon är nog svårare, eftersom det trots allt har en hel del negativa biverkningar.
  • Hjärtefröjd
    M I M M I skrev 2012-04-10 21:09:48 följande:
    Ha det gick både och... Ska inte testa med något annat än trombyl o progesteron, men jag känner mig trygg i det, så det känns bra. Vi ska fortsätta hos lennart, trivs jättebra med honom!

Med behandlingen... Sprayar på, är på dag 11 redan, men känner inte av något särskilt. Gjorde du det? Nojjar lite över det nu... Hur går det för dig? Kram
    Varför fick ni inte testa Fragmin? Min MF-läkare skriver ut det trots att utredningen inte visar några avvikelser.
  • Hjärtefröjd
    M I M M I skrev 2012-04-10 21:29:08 följande:
    Skönt att höra mojutten, då ska jag inte oroa mig över det. Jobbigt med överstimulering, vet du varför det har blivit så? För höga doser?

Hjärtefröjd min dr menar att fragmin bara löser propparna i venerna, och att de inte har med mf att göra, utan enbart med kvinnans hälsa... Jag vet inte jag, men känner mig ändå ganska nöjd nu. Måste ju testa Ivf i komb med detta, kanske räcker det för att det äntligen ska bli bebis för oss med, hoppas det!!
    Det stämmer att fragmin verkar i venerna och trombyl i artärerna. Och embryot är ju sammankopplat med mamman med både vener och artärer.

Hur som helst, min MF-läkare säger att man med fördel kan kombinera fragmin och trombyl, och att fragmin är att föredra om man bara tänker testa det ena. Konstigt att olika läkare säger så helt olika saker.
  • Hjärtefröjd

Nu har vi fått svar på de sista MF-proverna (diverse kromosomprover + prolaktin) och det fanns inga avvikelser där heller.

Inga som helst "fel" har alltså hittats, men ändå vill det sig inte... man kan ju bli trött för mindre!

• Hjärtefröjd
    mojutten skrev 2012-04-25 11:44:41 följande:
    Själv plussade jag svagt igår, och som straff för mitt tillfälliga hopp blödde jag en skvätt igår kväll. Det blev inte mkt och idag har det inte kommit något mer. Testet var starkare idag. Jag hoppas innerligt att det bara var lite ofarlig blödning.
    Mitt psyke pallar inte med detta.
    Åh, håller tummarna för att den lilla hänger kvar där inne i nio månader den här gången!
  • Hjärtefröjd
    mojutten skrev 2012-04-25 11:57:10 följande:
    Tack.

Jobbigt att de inte hittat något som kan hjälpa er, Hjärtefröjd. Jag vet inte om du redan sagt det och jag i mitt självupptagna tillstånd glömt bort den men hur ser det ut med behandling för er iaf. Har ni en läkare som är villig att testa saker trots att inga fel hittats?
    Vi har en bra MF-läkare som ordinerat fragmin och trombyl vid vårt pågående IVf-försök. Vi får se om det gör nån skillnad.
  • Hjärtefröjd
    M I M M I skrev 2012-04-25 19:50:47 följande:
    Mojutten, stort grattis till plusset! Håller mina tummar stenhårt för dig!!

Hjärtefröjd, min utredning visade inte heller på några avvikelser, verkar vara det vanligaste resultatet.. Så jag vet hur du känner inför det. Jag gör också Ivf, hur långt har du kommit? Jag sprutar just nu, ska på Vul på fredag för att kolla hur det ser ut med äggblåsorna.. Kommer få trombyl o progesteron, inget fragmin dock...
    Vi gjort ÄP i måndags och i morgon blir det förhoppningsvis återföring. Pregesteron tar jag med, det är nog standard vid IVF.
  • Hjärtefröjd

ÄP gjorde lite ont vid två tillfälle, men det var ingen fara... jag fick lugnande, morfin och lokalbedövning, så det gjorde susen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14