Inlägg från: vår tur snart |Visa alla inlägg
  • vår tur snart

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej,

vill också gärna vara med här. Har läst hela början av denna tråd (till inlägg nr 2950 ), och vad jag förstått finns det otroligt många personer med bra kunskap inom detta område och som stöttar varandra igenom dessa svåra tider.

Jag har inte bara fått fyra missfall, utan vi har dessutom svårt att bli gravida pga. få och slöa spermier hos mannen. Nu har jag lyckan att också ha haft en lyckad graviditet (min tredje), skillnaden den gången var att jag gick igenom hela IVF-processen med nedreglering och sen sputor för att bilda många äggblåsor samt äggplock och befruktning. Efter återförande fick jag progesteron vagiatorer och tromyl till +, sen fragmin från v.5/6.

Vi hade en blastocyt i frysen som klarade upptining och som sattes tillbaka och slutade i MF nr 3. Även denna gång fick jag progresteron och trombyl till +, men hann aldrig börja med fragmin. Lyckades sen bli gravida på egen hand men även detta slutade i MF. Alla missfall har skett i v. 6 utom första som var ett MA som upptäcktes i v.11 (men bara några små prickar som skulle kunna vara ett tillbaka bildat foster kunde ses på VUL) så jag gissar att även detta skedde runt v. 6.

Jag vill nu göra ett nytt IVF försök eftersom det är det enda jag kan se som varit annorlunda i mina graviditeter, och sen vill jag även ha ett syskon nu och eftersom vi har sämre chanser att lyckas naturligt så finns i vilket fall en chans. Mannen är tyvärr inte av samma uppfattning, han tycker det blir dyrt....

Fler här som både har svårt att bli gravida och har svårt att behålla en graviditet? Tror ni att en IVF-behandling kan göra skillnad? Vid frysförsöket användes ju inga hormoner utan det var i en naturlig cykel.

Hoppas ni orkade läsa, och att jag kan få vara med och få bra råd i denna tråd.

• vår tur snart

Tack alla för välkomnandet! Även om det är som ni säger orsaken till att vara här är inte så rolig Rynkar på näsan.

Annica P: Jag kunde tyvärr inte läsa i din presentation. Vad är babyklister för något? Det lät spännande. Även om jag under IVF-behandlingen mest hela tiden fick höra "Allt tyder på att du skulle ha lätt att bli gravid". Vad de ville säga med det vet jag inte kanske inge hopp, men jag kände mest att det lät som "om du byter ut din man ska du se att det inte är några problem". Kanske är en aning känslig när man inte får den bebis man så hemskt gärna vill ha. Babyklistret kanske dock bara hjälper om äggen befruktas och det är väl där tveksamheten finns i vårt fall tyvärr...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14