Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ja de dåligt av sköterskan, hon ja pratade med igår sa att DRMH inte hade någon mottagning förra veckan så då borde dom ju vetat om de tycker man! jaja!!

Bad ju sköterskan att lägga en ny lapp å läkarn skulle komma tillbax idag så ja har haft mobilen på mig hela dagen men ingen DR som ringt :(

Slutade med all medicin igår vet ju till 500% att detta e ett missfall, idag kom de ut långa slemmiga bruna strängar typ + klumpar (ursäka de lät lite äckligt) de har ju gått 13 dagar nu men nu tror ja all snart e ute.

Nu e frågan vad görr man nu? de finns ju ingen mer medicin att få vad jag vet eller?? ska man behöva söka sig till England nu då kanske å göra en utredning på immunoligiska orsaker!!

Eller ska man helt enkelt kolla upp de här med surrogat mamma på riktigt! känns inte så positivt att ja någonsin kommer kunna bära ett foster hela 40 veckor! med så här många missfall i bagagen vågar ja inte ens försöka igen utan att få en riktig förklaring på vad felet är!

Ni som sökt er till England har de hittats nått fel på er?? va kostar de att åka dit å göra detta? snackar vi 100 tusen eller va pratar vi för summor!        

• Ninninn

Ni e verkligen bäst här inne :) blir så himla glad när alla ger mig massa lösningar! de känns bra!

DrMH ringde faktiskt här för en timme sedan å jag fick en tid redan i morron så då ska hon kolla om de e tomt där inne eller om de skett ett mirakel :)

Blöder gör ja fortfarande men i morron får ja ett svar å de känns skönt!   

• Ninninn

Grattis alla er som varit på lyckat vul håller alla tummar å tår för er att de är eran tur nu!

Lite EGO igen då!! Är hemkommen från Dr MH och de va inget mirakel :( hon kunde inte se att något fanns där inne å blöder gör ja inte mycket idag bara pytte lite brunt! ja tog även ett HCG (heter de så) hon skulle ringa om de visade något!

Fick progesteron till nästa gång, hon tyckte vi skulle vänta 2 menser innan vi försöker så de e väl lika bra samtidigt som ja inte försrtår de riktigt för innan har vi väntat flera månader å de har ändå blivit missafall!

Hon vet inte vad vi ska göra mer nu men går de inte nästa gång så får vi nog söka oss utomlands!

Ha en trevlig fredag! nu ska ja ut å klippa gräser sen ska ja ta mig lite vin! SKÅL      

• Ninninn

Är de någon som hört talas om UREAPLASMA??

Ja måste ringa någon läkare på måndag å kolla upp om ja har Slidkatarr eller Ureaplasma! tycker de e tragiskt att läkarna inte kollar sånt när man fått massa missfall!! man borde väl kunna ringa en vanlig MVC här som man bor å göra sådana test eller vad tror ni!

Ja orkar verkligen inte ringa Dr MH å tjata mer nu!

Å de här med å vänta 2 menser innan man försöker igen ja tycker de e rena skit snacket för de spelar ju ingen roll ändå.. dom säger ju att när mensen kommer tillbax så betyder de att kroppen fungerar igen!     

• Ninninn

Är Ureaplasma och Slidkatarr samma sak??

• Ninninn
    StoraD skrev 2011-10-03 13:17:30 följande:
    Hej, såg ni detta på nyheterna i morse? 

svtplay.se/v/2553093/rapport/ny_forskning_om_... 

kram! 

Helt fantastiskt hoppas verkligen denna forskningen fortsätter så vi slipper resa utomlands för att göra dessa imunologiska prover! men de lär väl dröja här hemma i Sverige!

• Ninninn

Vart köper man boken is your body baby friendly

• Ninninn

Ja ska tillbax till DrMH nästa gång ja blir gravid då ska ja fråga henne :)

Är de dåligt om man höger dosen prednisolon på egen hand? vad kan hända? 

• Ninninn

Ganska roligt grej som hände när folk i min närhet hade sett klippet på den nya forskningen!! ja fick några samtal den dagen från släktingar som tyckde ja skulle ringa denna kvinnan i Lindköping :) de funkar ju inte riktigt så även fast man önskar de va så lätt å bara ringa henne å säga Hej ja har fått 7 missfall kan du ta ett blodprov på mig å se om jag har imunologiska orsaker :) hahaha ja de hade varit lätt om de va så!!!!

Ja hämtade ut progesteronet igår som jag fick utskrivet å de va tydligen något nytt sa hon på apoteket! någon som tar eller vet vad detta är? Crinone 8% vaginalgel??? de är inte som de andra proggisarna vissa här tar 3 gånger dagligen detta ska man bara ta en gång!  

• Ninninn
    Den lilla M skrev 2011-10-05 11:06:30 följande:
    Crinone 8% är inte så nytt men kanske inte så flitigt använnt här i sverige. Dock så har jag hört att gelen inte ska vara lika effektiv som proggisarna med hoppas självklart att det inte stämmer. Fast ska du bara ta det engång per dag? Min vännina i england fick också den gelen med hon fick rekommendationen att använda dem minst 3ggr per dag (max 6ggr) till hon var i vecka 14.
    Ja en gång om dagen stod de på receptet! förstår inte varför de hela tiden ska skrivas ut så låga doser till mig!! de låter ju inte positivt att ja ska ta den en gång per dag å så finns de dom som tar de 3ggr! får väl öka dosen på den medicinen med!

När ska man börja ta progesteronet är de vid ägglossning? 
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14