FruW skrev 2012-01-08 10:52:34 följande:
Hej!
Har läst i er tråd ett tag, men inte skrivit något innan... Vill börja med att säga ett stort GRATTIS till alla er som har fått era små, oavsett på vilket sätt de har kommit till er. O stort grattis till alla gravida :)
Jag undrar om någon här har erfarenhet av Ivf vid upprepade mf?
Vi har kämpat i 2,5 år (vet att många har kämpat mycket längre, så vill inte trampa någon på tårna!) vi har haft 3 tidiga mf, som längst v 6, ett ma i v 8 o nu ett ma i v 9, konstaterades på Vul i går :(
Vi har även svårt för att bli gravida, har provat pergotime, inget hände på tre enkeldoser men plussade på första dubbeldosen, blev ett ma. Senaste graviditeten kom av sig själv, men även den blev ett ma.
Vi har sen tidigare en remiss för Ivf, men jag undrar om det finns någon med liknande problem som till slut lyckats med Ivf? Sista graviditeten hade jag hjälp av både trombyl o progesteron, vi fick se ett hjärta slå i v 8, men ni gick det inte längre.. Min dr hade en teori om att Ivf ändå kan hjälpa då man kan skilja ut bättre ägg från sämre..
Hoppas att någon kan hjälpa mig att känna lite hopp!
Kram från mig
Undrar precis samma som du! har ställt denna frågan hundra gånger både här och till läkare men till mig har läkarna bara sagt att de inte skulle hjälpa med IVF mot upprepade mf men som du säger då plockar dom ju ut dom absolut bästa äggen om de nu finns några bra vill säga!! kanske e så att de bara e dåliga ägg varje gång som blir befruktade och då kan de väl inte bli annat än mf?!
Om du har en remiss så tycker ja absolut ni ska ta chansen själv har ja inte under dessa 3 år fått någon läkare som vill skriva remiss till IVF för vi ska vara så tacksamma att vi blir gravida!! de e den man får höra hela tiden! spelar liksom ingen roll om ja blir gravid för ja har ändå inget barn!! i vårt fall så får vi gå privat och betala för de och de är ju inte billigt!