• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Längtan efter liten
    Loha88 skrev 2010-09-21 14:02:43 följande:
    jo du kanske har rätt.. vi får väl se=) har bim i helgen tror jag..
    då håller jag tummarna stenhårt för dig :D
    Längtan efter liten är stor
  • Buster
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 19:56:57 följande:

ja det känns fatastiskt... jag hoppas ni snart är här med.. eller jag vet atrt ni snart är det.

Ser underbart ut... : )

Ska på mitt första VUL den sista september (om jag fortfarande är gravid då),
    är då i v 6+1 så jag undrar om det kommer att gå att se något,är ju inte säkert så tidigt väl?

Men även om det inte går så är jag ändå glad att jag får komma in så tidigt och kolla,
    var ju den dagen jag skulle fått svar på vad utredningen visat, nu blir det VUL också... : )
  • Buster
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 22:20:35 följande:
    jaha okej då vet jag.. du ska nofg se att de hjälper då... men tänk på att inte få panik OM du skulle börja blöda när du är gravid. proggisarna kan man blöda av.
    Bra att ni skriver det, finns ju ingen bipacksedel...
  • BettanB

Nu skriver jag utifrån hur jag kände mellan mina missfall, vill inte vara dum och grinig, men tycker nog att det här är helt fel tråd att lägga in ul-bilder i. Jag gillar att skriva om hur det går för mig, men mer detaljerat skriver jag i andra trådar (bland andra gravida). Det är vad jag själv skulle ha uppskattat tidigare; hade nog uppskattat lite mer diskretion från gravida trådmedlemmar, men det är kanske bara jag?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Buster skrev 2010-09-21 17:50:22 följande:
    Ser underbart ut... : )

Ska på mitt första VUL den sista september (om jag fortfarande är gravid då),
    är då i v 6+1 så jag undrar om det kommer att gå att se något,är ju inte säkert så tidigt väl?

Men även om det inte går så är jag ändå glad att jag får komma in så tidigt och kolla,
    var ju den dagen jag skulle fått svar på vad utredningen visat, nu blir det VUL också... : )
    Jättesnart! Håller tummar och tår för att det skall se fint ut då. Med lite tur borde man kunna se hjärtat då.
    Sorg i BettanMansion.
  • mojutten
    BettanB skrev 2010-09-21 17:55:31 följande:
    Nu skriver jag utifrån hur jag kände mellan mina missfall, vill inte vara dum och grinig, men tycker nog att det här är helt fel tråd att lägga in ul-bilder i. Jag gillar att skriva om hur det går för mig, men mer detaljerat skriver jag i andra trådar (bland andra gravida). Det är vad jag själv skulle ha uppskattat tidigare; hade nog uppskattat lite mer diskretion från gravida trådmedlemmar, men det är kanske bara jag?
    Bra att du tar upp det Bettan, det är lätt att glömma av och just nu känner jag mig stark och det berör mig inte så mkt men jag har definitivt varit i situationer då jag skulle ha uppskattat att ha en tråd fri från alltför mkt gravidsnack osv så jag tycker att det är en bra policy att hålla på. Det finns så många andra trådar för gravida där de kan få utlopp men det finns få "fredade" zoner .

Vad känner ni andra?
  • BettanB

mojutten: ja, jag tänker att det här måste få vara fri zon för alla som haft det kämpigt; finns ju få andra ställen där man kan få så mycket stöd i sin kamp tycker jag. Ni andra får hemskt gärna ge er åsikt....
    Vi gravida har ju SÅ många andra forum att skriva och snacka av oss i.

Sorg i BettanMansion.
  • Irma

Buster: Håller tummarna att det kommer att se fint ut

Bra att Bettan tar upp detta med gravidsnack. Känner mig också starkare för dagen och det är inte så jobbigt. Men har man det jobbigt blir det bara jobbigare!

Imorse fick jag ofrivilligt se ett 3-d ultraljud på jobbet. Min gravida kollega var på ett igår. (har fortfarande inte orkat berätta för henne varför jag är så känslig) Trodde bara hon skulle prata om det idag. Men näe, hon smackar upp det på widescreen skärmen och ber alla titta... Som tur var var jag inte ensam med henne och jag kunde smita. Puh!

• qatteriin

Jag känner nog personligen att det är ganska skönt om det är lite lagom nedtonat gravidsnack just här... Även om jag tycker det är härligt när det går bra för folk oxå, förstås. Men man blir så ambivalent, ibland bara hatar jag alla gravida jag ser på stan och orkar knappt gå ut!
    Just nu är det rätt tufft för vi skulle ha blivit föräldrar för första gången på torsdag (om bebisen hade stannat och kommit på BF då såklart). Det var första BF och sen har jag ju fler, men det är liksom det som räknas. Jag tänker mycket på att jag hade kunnat ligga på BB just nu med en liten knodd på bröstet, så ganska ofta är det tunga dagar. Särskilt när jag är hos mina bästa vänner som har småttingar, och jag funderar på om vi nånsin kommer få det som de har... Känner mig ganska tröstlös just då, som tur är har jag världens goaste karl. Men jag blir så bitter över att saker och ting inte gått vår väg, och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det. Ibland funderar jag på att söka tid hos psykologen på Repro, men jag har rätt höga krav på att det ska vara en vettig person eftersom jag är psykolog själv, så jag har inte riktigt bestämt mig... :P

• Buster

En liten fundering bara, har ju precis hittat den här tråden och vet inte hur folk "brukar" göra här... Självklart ska tråden inte göra någon mer ledsen, men när räknas det som "gravidsnack"...? Under de första (olika många för alla såklart) kritiska veckorna så känner iaf inte jag för att skriva i de vanliga gravidtrådarna då jag snarare väntar mig ett missfall än att det ska gå bra.. Och nu är jag mitt uppe i den oron samtidigt som jag har en pågående missfallsutredning.
    Men det kanske finns andra forumtrådar som passar bättre ändå? Hur känner ni kring det här?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14