• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Längtan efter liten

hej tjejer.
    nu har jag fått mina provsvar. och de svaren som inte var bra var förhöjd prolaktin
    och att jag har apc resistens...
    Finns det någon här inne som har det, är det helt kört för mig?
    känner mig så ledsen...

Längtan efter liten är stor
  • Fialisa10

Men hej "Längtan..." Jag har inte fått ta några prover än så jag vet inte vad jag har (eller inte har) men det här tror jag bara är positivt! Alltså, det är ju inte roligt men nu vet du var problemet ligger och jag tror att man kan behandla det relativt enkelt (dvs ingen läskig operation eller så). APC-resistens betyder att du har en ökad benägenhet att bilda proppar. Det kan man medicinera mot. Jag vet att jag läst i någon annan tråd om olika behandlingar men hittar det inte nu men sök på FL så komemr det säkert upp.  

Här står det om förhöjt prolaktinvärde: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-139/m26454691.html

Hoppas att det hjälper något!

Kramar

• Längtan efter liten
    Fialisa10 skrev 2010-04-20 09:21:26 följande:
    Men hej "Längtan..." Jag har inte fått ta några prover än så jag vet inte vad jag har (eller inte har) men det här tror jag bara är positivt! Alltså, det är ju inte roligt men nu vet du var problemet ligger och jag tror att man kan behandla det relativt enkelt (dvs ingen läskig operation eller så). APC-resistens betyder att du har en ökad benägenhet att bilda proppar. Det kan man medicinera mot. Jag vet att jag läst i någon annan tråd om olika behandlingar men hittar det inte nu men sök på FL så komemr det säkert upp.  Här står det om förhöjt prolaktinvärde: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-139/m...Hoppas att det hjälper något!Kramar
    suuuper tack fialisa, det hjälper mig enormt att läsa vad du skriver.. ska genast läsa om prolaktinet och säka efter lite mer om apc resistens
  • Finessan

Jag är också en av gamlingarna i tråden. *vinkar till Poppy* En del av er är nya för mig, andra är det inte.

Det smärtar mig så att läsa om vad ni går igenom. Jag har varit där själv och mina upplevelser bär jag fortfarande med mig.

Jag vill bara ge er lite pepp och styrka att fortsätta kämpa. För det är det vi måste göra, kämpa. Inget kommer gratis i den jävla missfallsvärlden.

Min älskade Lilla V, älskade, älskade ungen, har precis börjat dagis. Andra dagen i dag som jag lämnade henne. Det är ofantligt stort att ha ett barn som har börjat dagis. Större än vad alla "gräddfilare" kan tänka sig. När jag hämtade henne igår och såg henne tulta omkring, glad och lycklig i skogen, så höll jag på att börja gråta. Mitt barn! Som faktiskt tillslut kom till mig. Jag är så otroligt tacksam.

Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att ni alla får uppleva det jag upplevde igår. Och som jag upplever alla dagar med henne.

Bryt ihop, kom igen, men ge inte upp.

Många kramar!

• Längtan efter liten
    Finessan skrev 2010-04-20 11:08:34 följande:
    Jag är också en av gamlingarna i tråden. *vinkar till Poppy* En del av er är nya för mig, andra är det inte. Det smärtar mig så att läsa om vad ni går igenom. Jag har varit där själv och mina upplevelser bär jag fortfarande med mig. Jag vill bara ge er lite pepp och styrka att fortsätta kämpa. För det är det vi måste göra, kämpa. Inget kommer gratis i den jävla missfallsvärlden.Min älskade Lilla V, älskade, älskade ungen, har precis börjat dagis. Andra dagen i dag som jag lämnade henne. Det är ofantligt stort att ha ett barn som har börjat dagis. Större än vad alla "gräddfilare" kan tänka sig. När jag hämtade henne igår och såg henne tulta omkring, glad och lycklig i skogen, så höll jag på att börja gråta. Mitt barn! Som faktiskt tillslut kom till mig. Jag är så otroligt tacksam.Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att ni alla får uppleva det jag upplevde igår. Och som jag upplever alla dagar med henne.Bryt ihop, kom igen, men ge inte upp.Många kramar!
    visst är det underbart :) finns ingen större lycka...
  • Finessan

Har ni förresten sett att tråden ligger under medlemsgrupper? Har den blivit flyttad dit av FL? Det är jättesynd då det finns så mycket information + att det kommer ny information hela tiden. Den borde ligga under Svårt att få barn, där den alltid har legat (förutom när FL gjorde ett försök att flytta tråden en gång tidigare, men fick pisk av oss).

• snigelkatt

tack för peppande ord finessan! Det är såna ljusglimtar som gör att man orkar kämpa vidare om och om igen.

Tycker oxå att det är mycket synd att de flyttat tråden. Många nya hittar den inte tyvärr. Hur ber man någon att flytta tillbaka den?
  • Finessan

Jag gjorde så nu att jag tryckte på den lilla handen längst upp till höger, anmäl inlägg, och där skrev att jag tyckte tråden skulle flyttas tillbaka eftersom det inte är en ren snackistråd. Att här finns massor av information och att de som drabbas av upprepade mf i Sverige behöver all hjälp de kan få. Nu är tråden svår att hitta för de som har drabbats.

Gör gärna samma sak, alla som vill, så kommer förhoppningsvis tråden att flyttas tillbaka.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14