• MCT79

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninninn skrev 2011-04-04 11:10:33 följande:
    Det är detta som e så himla svårt att försöka igen orkar man mer även fast man egentligen inte vill något annat än att få barn.

Men de finns så himla många som fått progesteron och så har ni ändå fått missfall därför tänker att de kanske inte hjälper mig heller och orkar man gå igenom fler missfall, ja e tveksam över de för så dåligt som ja mår och har gjort sen nr.4 ja svimmar har panikångestattacker och de betyder ju att man e helt förstörd.

Tycker detta e piss å skit rent ut sagt
    Mm jag förstår precis hur du menar... enda anledningen till att man fortsätter utsätta sig för det här är ju att man vill ha barn..
    Dina MA verkar ju vara precis vid övergången när moderkakan tar över så jag tycker absolut du ska prova progesteron... i mitt fall är jag inte säker att det var det som var annorlunda för denna gången fick jag ett starkare plus direkt än vad jag fått tidigare... de andra missfallen har varit på bim +2 till +6...denna gången tog jag första testet på bim+3 (för jag "visste" ju att jag inte haft nån äl)...å det plusset var så mycket starkare än vad det blivit tidigare... så jag började ju med progesteronet först efter plus...

I mitt fall verkar det vara så att det inte fäster riktigt och stöts bort direkt.. men vad som gick snett denna gången vet jag inte... :(
    Jag vill ha Trombyl till nästa gång..
    det gick åt skogen...igen.
  • MCT79
    Äntligen dax skrev 2011-04-06 09:33:22 följande:
    Hej igen!

Någon som vet om det är möjligt att få mens trots HCG i kroppen? Har fortfarande svagt positivt graviditetstest och blodet flödar som vid en vanlig mens. Min senaste skrapning var för 2 veckor sedan och jag har i princip slutat blöda efter den. Därför blev jag lite fundersam när blodet helt plötsligt flödar igen. Mens eller någon komplikation? *suck*
    Jag vet att man kan få ägglossning trots lågt hcg kvar... det fick jag vid mitt utomkveds... hur det är med mens vet jag inte.
    Jag har själv avslag fortfarande 8 dagar efter skrapning men det är ju ytterst lite... du kanske ska kolla upp så det inte är nån rest kvar? Det låter ju konstigt om slemhinnan ska ha hunnit bygga upp sig så mycket bara två veckor efter skrapning så du skulle ha mens igen redan?
  • MCT79
    Ninninn skrev 2011-04-06 12:14:59 följande:
    Irma97: grattis va roligt för dig, de e snart bara 10 veckor kvar tills bebben kommer =)

Ja vet att de finns många här som har gjort ivf och ändå fått massa missfall men va tror ni, kan de vara så att de e dåliga ägg som blir befruktade som gör att man får missfall???? knappast 5 gånger va??
    Vi har ju pratat om att kanske få göra ivf även fast vi blir gravida på egen hand men då vet man ju att de är dom absolut bästa äggen som blir befruktade.

Ja skrapades den 25 mars så de lär väl dröja innan ägglossning och mens kommer tillbax.

Jag är helt klyven vill helst köra på å försöka igen snart men på ett sätt vill man vänta om man får göra ivf... ja vet inte vad ja ska göra.

Måste bara säga me att ja började jobba i måndags igen efter 2 veckors sjukskrivning och fy fasen va jobbigt de va att komma tillbax, min kompis/arbetskamrat är gravid i v.24 och hon vet min bakrund, varken hon eller jag vet vad vi ska säga till varandra, ja sitter med gråten i halsen hela dagarna på jobbet, borde nog vara sjukskriven lite längre men man ska ju ha råd också. Livet är så orättvist och kämpigt för vissa och andra bara blir gravida och 9 månader senare kommer bebisen..
    Usch lider med dig.. jag ska tillbaka på måndag och har två gravida kollegor... en i v 30+ och en i v 18-19 ungefär....sucks.
  • MCT79
    mojutten skrev 2011-04-11 06:16:48 följande:
    Hej

Tråden, det var ett tag sen jag skrev något. Vi harvar på utan resultat, det har nu snart gått ett år sen sista mfet och vi ska snart träffa läkare igen. Så det är dags att rusta upp igen, om det blir ivf vill jag se till att vi har så goda chanser som möjligt.

Jag har läst om Th1/Th2 förut men det är alltid bra att kunna referera till de senaste artiklarna som är publicerade så jag skulle vara väldigt tacksam om du, sirivonessen, kunde posta vem sim skrivit artikeln och var den e publicerad så att jag kan leta upp den.

Tråkigt att se att tråden fått så många fler anhängare. Ni är även välkomna över i vår mer allmänna tråd, där vi pratar om livet och peppar varandra vidare.

Bling, roligt att se dig. Hur går det? Jag har tänkt på dig ibland och hoppats att du fått mer hjälp.
    Hej, tråkigt att höra att det tar sån tid för er.. :( Var hittar man den allmänna tråden?
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    mojutten skrev 2011-04-11 11:12:03 följande:
    Hej igen

Jag fick för mig att de hängde i hop eftersom vi iaf tidigare vara många som hängde i båda trådarna men jag inser att den är lite mer specifik. Den riktar sig till de som är över 30 och som inte har barn sedan tidigare och som så klart har haft upprepade mf. Kan inte länka nu på telefonen men om någon känner sig träffad och vill titta in så fixar jag det sen
    Ahh... lät som mig... inga barn, 32 ett X, två mf v5 och nu ett MA...
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    Annica P skrev 2011-04-11 20:11:34 följande:

Hej alla,

Sitter här och hoppas att MA nr 5 kommer att sköta sig självt. Nästan fyra veckor tog det från att VUL konstaterade att inget utvecklade sig tills att det behagade komma ut. Hade hemskt ont i magen en sväng och efter det kom flera riktigt stora saker ut. Ett helt "hönsägg" som  måste varit själva hinnsäcken som växt på ett bra tag. Fy, det var det värsta jag sett i dessa sammanhang, och det är ändå en del. Ursäkta detaljerna, men är det någonstans man kan få tala om det så är det här. Har blött igenom ett antal bindor nu, men eftersom den värsta smärtan lagt sig hoppas jag att det kan gå bra.

Kram alla andra som gått igenom detta.

Nummer 5?? vet inte vad jag ska säga... hur långt gången var du denna gången?
  • MCT79
    Annica P skrev 2011-04-12 08:19:20 följande:
    Tack Irma! Det är lugnare blödning nu, så jag hoppas att störtfloden av allt möjligt igår rensade rubbet. Dock har jag varit med om att det lugnat sig till nästan inget och sedan störtblödning där skrapning varit nödvändig, så det är bara att hålla tummarna.
    Starkt av dig att orka vänta. När mitt MA upptäcktes skickades jag hem för att invänta blödning.. efter bara några timmar fick jag panik och vi åkte in till gynakuten istället.
    Det här var en torsdag, på tisdagen las jag in för cytotecbehandling. De två första doserna reagerade inte min kropp på alls. Efter den tredje fick jag vansinnigt ont men det hände inget rent fysiskt.. :(
    Så det slutade med att jag skrapade sent på kvällen. Skönt att gå det gjort....jobbigt att det behövdes..
  • MCT79

Sådär.. hemma efter läkarbesök.. ska få lämna massa blodprover...
    Dessa prover kommer tas...
    *AMH
    *S-TSH
    *S-fritt T4
    *S-fritt T3
    *S-TPOAk, tyreoperoxidas-ak
    *S-TgAk, tyreoglobulin-ak
    *S-FSH
    *S-LH
    *Antitrombin
    *Protrombin mut.
    * Kardiolipin AK
    *P-faktor VIII
    *P-Protein S,fritt
    *P-Protein C (enz)
    *ANA
    *RA-F
    *F V(5) mutation
    *P-Lupus antikoagulans

Sen var hon positiv till att behandla med trombyl vid nästa graviditet...

• MCT79
    Ninninn skrev 2011-04-12 18:26:45 följande:
    AnnicaP: hur går de för dig? du är helt grym som låter allt komma ut av sig själv!
    Ja har haft ganska ont i ca en vecka nu, de hugger å grejar i magen, ibland gör de så ont att ja måste sätta mig ner, fortsätter de så här så får ja väl åka in å kolla om allt står rätt till.

Kan inte förstå att vi ska behöva gå igenom allt detta helvete, att man kan räkna alla sina ma på en hel hand de e så jobbigt!
    Ja vet inte om ja orkar försöka igen vågar inte få fler missfall. Men ändå vill ja ju inget annat!
    hoppas på att mensen kommer igång snart så man vet att kroppen fungerar som den ska igen, är ju inte jätte lätt att räkna ut ägglossning nu efter skrapningen.
    När skrapades du?
    Jag gjorde mitt för två veckor sen och igår och idag har jag haft superont... tog tom en citodon jag hade kvar i morse.. haft lite älflytningar också men det kändes tidigt med äl redan??
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14