• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Längtan efter liten
    Pinglan83 skrev 2010-04-29 13:27:30 följande:
    Hej på er,Har hållit mig borta då en del tycker att det är jobbigt med gravidsnack i tråden, men är nu tillbaka och platsar i tråden igen. För min del så är det inga problem med att gravida skriver i tråden...det ger för mig hopp. Men kanske skulle vara en idé att starta en ny tråd för dem som är gravida efter upprepade missfall. Jag känner iaf  att jag hade uppskattat att diskutera symptom och dyl med likar. Jag skulle gärna gå med i en sån tråd när/om vi blir gravida igen. Som sagt så fick jag mitt fjärde missfall bekräftat idag, MA, hade NUPP UL och skulle varit i 12+6 men pyret dog mest troligt dagen/dagarna efter senaste VUL i 10+5. Ska in och skrapas imorn och hoppas att allt vill hoppa igång så snart som möjligt. Kommer att "begära" sprutor nästa gång (vägrar ge mig). Kramar till alla er!
    usch jag beklagar verkligen ditt ma.... finns inga ord som kan trösta i en sån situation vet de vad som orsakeade denna gången?
    jag hoppas dus nart blir garvid igen och att det går bra för dig.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

själv kommer menshelvetet imorgon som planerat.. brunt slajm :(

• icka76

Pinglan: Det finns inga ord över det du tvingats genomleva idag. Kram.

Appropå gravidsnack så har jag valt att enbart svara på era frågor om hur det går förutom nu när det tillstött komplikationer. Är fortfarande rädd för missfall p.g.a. av mina sammandragningar och min bindvävssjukdom.

• Längtan efter liten
    icka76 skrev 2010-04-29 15:49:29 följande:
    Pinglan: Det finns inga ord över det du tvingats genomleva idag. Kram.Appropå gravidsnack så har jag valt att enbart svara på era frågor om hur det går förutom nu när det tillstött komplikationer. Är fortfarande rädd för missfall p.g.a. av mina sammandragningar och min bindvävssjukdom.
    vilken vecka är du i icka?
  • BettanB

Pinglan: Åh herregud. Beklagar verkligen av hela mitt hjärta. Vad F*n ÄR det här egentligen? En del bara lyckas och andra får gå nit efter nit efter nit...
    Ja, nästa gång får de banne mig ge dig lite vettigare behandling. Vad hade du nu?

icka: Nej, det får vi ju verkligen hoppas att du slipper. Herrejisses, någon måtta får det ju liksom vara på hemskheterna.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

icka: och vill bara tillägga att det för min del inte handlar om att man inte skall andas ett ord om graviditeter, men tycker att det blir onödigt att gå in på detaljer med hur den lilla ser ut på ultraljud, hur sparkarna känns, hur söt den är när den vinkar på ul etc etc. Det GÅR lika bra att skriva "ul gick bra", "när skall jag sluta med trombylen", "blir så orolig för jag har haft otäcka sammandragningar" tex. Ärligt talat så upplever jag det respektlöst att inte ta den hänsynen.
    Det finns inte särskilt många forum där man kan prata om de problem som vi diskuterar här och där man faktiskt kan få en stunds paus från allmänna gravidhysterin som visst är överallt numera. Jag var tvungen att hoppa av den andra mftråden just pga av att det blev en gravidtråd istället.

Sorg i BettanMansion.
  • Mrs Sara

Pinglan: Nej så himla tråkigt, är verkligen ledsen för eran skull.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Sparken

Pinglan - Jag beklagar så enormt ditt ma idag. Jag läste om din oro för bred nackspalt för några veckor sedan och gick in för att se hur det gått idag och ser att du drabbats av ännu ett MA, vad fruktansvärt!! Efter att du sett att bebis levde i vecka 10+5!!! LIder verkligen med dig!!

Jag vill bara ge hopp! Jag har själv haft 4 missfall/ma, 3 utan medicin och ett med bara Trombyl, har en tjej som kom till med hjälp av Fragmin + Trombyl, och är nu gravid i vecka 22 med trombyl + Fragmin, detta trots att utredningen (som iofs inte var så omfattande inte visade på något fel). Jag känner en som enorm tacksamhet över att jag träffat läkare som varit villiga att skriva ut fragmin och trombyl utan diagnos. (IVF-enheten i Falun som är privat har skrivit ut medicin åt mig + nu andra gången en landstingsläkare på min hemort.)

Stor kram till er som känner er uppgivna och ledsna!!

• Pinglan83

Längtan efter liten: Har bara varit på UL och hon kunde inte säga varför det blev som det blev. MIn misstanke är att trombylen funkade "sådär" det gjorde att jag gick längra än jag gjort tidigare tre gånger men inte hela vägen. Har hört att heparin är strået vassare och hoppas på att jag kan får det nästa gång. Finns ju självklart risk för att det handlar om fel på fostret.

Bettan: Jag har ätit en tablett trombyl per dag. Känns som vi är på rätt spår iom att vi kom längre denna gång än tidigare. F*n att man ska behöva spekulera själv, hoppas att forskningen tar några stora steg framåt i den här frågan inom en snar framtid. Tragiskt att vi vet så lite.

Hoppet är det sista som överger människan
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14