• HäxanSurtant3

Vi singeföräldrar som trivs med livet och INTE letar kärleken ;)

Efter att ha tröttnat på omgivningens iträgna försök match-makea mig och deras brist på förstlelse och accepterande av att jag faktiskt TRIVS som singelmamma så skapar jag nu denna tråd för likasinnade!

För oss som inte tror livet går ut på att leva genom en annan människa och som tycker en partner istället är en bonus om han/hon skulle dyka upp.
    Men vi letar inte!

Välkomna alla positiva, glada, starka singelföräldrar som lever livet här och nu och inte för framtiden!

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Svar på tråden Vi singeföräldrar som trivs med livet och INTE letar kärleken ;)
  • Tryfflan

Här är en som håller med. Jag trivs fantastiskt bra i livet som singelmamma!!

• HäxanSurtant3
    Tryfflan skrev 2010-03-22 09:04:14 följande:
    Här är en som håller med. Jag trivs fantastiskt bra i livet som singelmamma!!
    Härligt höra!  Hur länge ahr du avrot singel då? jag är inne på mitt 13 de år...och trivs .
  • Wicke

Men du, vilken bra ingress
    Den tilltalade mig.
    13 år är några fler år än jag har att komma med. Faktiskt 10,5 mer men det är av ingen som helst betydelse. Det viktiga här är ju förståelsen för att livet är gott, med eller utan partner. Bra initiativ

En verkligare verklighet tack! www.allavackrabarn.blogspot.com
  • hymafr

Har varit mer eller mindre singel (inget seriöst, mest bara några få dejter) i 16,5 år.

Dyker den rätte upp så gör han, annars får det va...

• HäxanSurtant3
    hymafr skrev 2010-03-23 10:43:42 följande:
    Har varit mer eller mindre singel (inget seriöst, mest bara några få dejter) i 16,5 år.Dyker den rätte upp så gör han, annars får det va...
    GÖTT!
  • relan

Jag har bara varit singelmamma i ett år, men vill helst så förbli!

• rimmadlax

Sant att jag trivs ganska bra som singel men jag är inte emot ett förhållande. Dock är det inget jag letar aktivt efter utan kommer det så kommer det.

• JessicaJonkoping

tummen upp!!
    Själv e ja singel sen 2 veckor tillbaka! har alltid haft förhållande!
    Har en son på 9 månader o ja känner att detta e helt rätt.
    Så himla skönt! Ja har inte en tanke på att behöva bekräftelse från en man!
    Det ska ja lära mig att stå för själv :)
    "Mannen i mitt liv" är min son <3

• mia maria

Vilken bra tråd - är så less på alla trådar där folk söker ny partner osv! Dem håller jag mig undan!

Jag har varit separerad från äldsta sonens pappa i ca 5 år, o jag har varit singel sen dess, om man bortser från några kortare historier. Under en sådan "kortare historia" så blev min yngsta son till - o trist nog så blev jag helt ensammen med honom från start, vilket iofs inte var min förhoppning från början.
    Men jag är fortfarande nöjd med att leva som singelmamma, o jag kan inte påstå att jag letar efter en man.
    Jag vet att det dyker upp när man minst anar det - o fram tills dess så är jag fullkomligt nöjd med "ensamheten"!

• HäxanSurtant3

precis som jag-fastän jag varit singel längre..

Svar på tråden Vi singeföräldrar som trivs med livet och INTE letar kärleken ;)