hur framkalla missfall???
Jag är gravid,och det är en evighet att vänta på abort.
Jag är v 5,och vill utföra abort nu.
Abort tiden är om 2 veckor.
Jag måste göra abort nu,men hur?
Kan jag försöka framkalla missfall?
Tacksam för svar.
Jag är gravid,och det är en evighet att vänta på abort.
Jag är v 5,och vill utföra abort nu.
Abort tiden är om 2 veckor.
Jag måste göra abort nu,men hur?
Kan jag försöka framkalla missfall?
Tacksam för svar.
Du får nog snällt vänta, att framkalla det själv är ingen bra idé alls (vilket du kanske borde fatta men uppenbarligen inte gör)..
Finns de ingen möjlighet att få en snabbare tid iex en närliggande kommun?
Kan du inte prata med dom och försöka få dom att förstå att du verkligen behöver få de gjort så fort som möjligt?
jag försöker,hela tiden.
Tjänsten jag kämpat för i 1 år,ska bli min..men inte om jag ligger hemma och kräks.
Kan man ringa till andra kommuner?
varför så bråttom?
för att jag mår dåligt psykisk.
för att jag kräks överallt,kan inte gå ut.
Känns som magsjuka.
Kan knappt äta.
jag kräktes varje dag i 37 veckor med tredje barnet.. det var tufft! och vi driver ett eget företag..
men jagkämpade för min bebis som idag är strax över 1 år. Det finns mediciner mot illamående och på de flesta hänger det inte i så länge som på mig... det jag hade får ca 1 %.
Var bebisen inte planerad eller?
nej detta var inte planerat alls.
jag har 4 barn men orkar inte en grav till.
Jag blev så sjuk på de andra,så min kropp orkar inte mer.
Kräktes alla veckor,foglossning,ischias,satt i rullstol,sjukskriven 1-2 år varje barn,magkatarr...
vi är helt överens.
min sambo orkar inte en till,han vet att han måste stå för allt när det gäller barnen,hemmet,tvätt,aktiviteter,handling,köra...och barnen skulle må dåligt av allt detta.
Varför tar du inte kontakt med någon inom sjukvården som du kan få prata om dina problem med? Är det mer som ligegr bakom änd et du tagit upp här?
Jösses, låter skitjobbigt. Men tror du nog får vänta på din tid trots allt :(
påstafen hjälper tyvärr inte vid detta illamående.. men du har inte bågra lergigan hemma sen tidigare? jag fick nån annan tablett oxå som man ger till cancerpatienter som genomgår cellgiftsbehandling.. som sagt sörpla näringsdryck o ta tabletter.. vem vet det kanske hjälper?
Du kan alltid försöka böna och be på KK. Det som det handlar om är att de har tid att följa upp dig med ultraljud och kontroller efter den medicinska aborten. Själva aborten kan man få göra hemma ( svälja medicinen där, sen gå hem) . Det måste dock finnas tid för att tidsbestämma och kolla att allt kommit ut.
Abort räknas som ett akut tillstånd och akutsjukvård kan man söka i vilket landsting man vill. Jag har bytt sjukhus till en annan stad för att få snabbare tid på kvinnokliniken för akuta ärenden och det gick mycket snabbare än i min hemstad.
Lycka till nu, kan verkligen förstå din situation, jag blir också så där dålig när jag är gravid. Det är hemskt.
Men en abort kan du väl inte söka dig akut till? Måste man ändå inte vänta snällt på den tid man får tilldelat?