• Smulan27

Sunwing Resort, Happy Baby?

Är det någon som har bott på någon Sunwing Resort med konceptet Happy Baby och vad tyckte ni om det?

Vi har funderingar på att i vår/sommar åka till Medelhavet med vår då 8 månader gamla son och vill gärna bo bekvämt så att semestern med vår bebis blir så smidig som möjligt

Ni som har rest med ungefär lika små barn, har ni några tips på andra bra boende eller andra generella tips?

• Svar på tråden Sunwing Resort, Happy Baby?
  • Alexi

Vi hade sådan lägenhet på Mallorca Alcudia förra året och var mycket nöjda. Perfekt att det fanns barnstol mm och var i markplan.

• Smulan27

Någon annan som har bott på Sunwing? Eller har andra tips på barnvänliga och bekväma boenden för en 8-månaders? Gärna i Grekland.

• mysungarna

Vi har haft happy baby alltid då lilltjejen var liten super smidigt, speciellt dom inhängnade terasserna. Så det är helt klart värt det. den anläggningen som ligger på kreta makrilago eller hur det nu stavas är helt underbar

• Fru Fröken

RebeccaW:
    Det beror nog på vart ni ska. Vi var på Cypern häromåret och hade då HB-sulkyn till vår 6-månaders. Det gick jättebra.
    På Rhodos förra året såg inte sulkyn likadan ut men den skulle nog funka till ett litet barn, fullt liggläge etc.

• Smulan27
    mysungarna skrev 2010-03-25 08:49:27 följande:
    Vi har haft happy baby alltid då lilltjejen var liten super smidigt, speciellt dom inhängnade terasserna. Så det är helt klart värt det. den anläggningen som ligger på kreta makrilago eller hur det nu stavas är helt underbar
    Makrilago ser underbart ut. Är dock lite skeptisk till den långa transfern, 2,5 timme känns inte helt optimalt med en bebis, eller är resmålet så pass bra att det är värt det?
  • bocabo

Komiskt, jag satt precis och tittade på Happy Baby boende oxå, det verkar jättesmidigt. Men var lite undrande över sulkyn. Men tackar för svar här oxå

• KickiÖ

Kom hem igår med 9 månaders från Kamala Beach, Phuket. Vi bodde inte i happy baby rum utan hade royal family med poolaccess. Vi var kanonnöjda med det, men nu kryper inte våran tjej ännu. Rummet som vi hade var likadant som happybaby rummet och när hon blir äldre och rör sig mer kommer jag definitivt att ha happybaby. Kanske dock inte på Kamala beach då solen ligger på på "tomten" hela dan och det inte går att vistas där för en liten. Vagnarna som de hade på Kamala var bra, hade fullt liggläge. Dock var det små sulkyhjul och svåra att köra i sanden, vilket man var tvungen till om man skulle till byn.

• Stargirl

Vi har haft Happy Baby, men deras sketna smutsiga sulkyn får Sunwing behålla för sig själva. De flesta har inte fullt liggläge, icke vändbar såklart och sufletterna är obefintliga. Jag hade aldrig satt mitt barn i dem. Ta med en egen vagn. Vi har bott på Sunwing i flera år men bara tagit happy baby paketet ett år. Annars har vi haft Royal Family och alltid tagit med egen vagn.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Hallonmaja
    Stargirl skrev 2010-03-29 20:12:13 följande:
    Vi har haft Happy Baby, men deras sketna smutsiga sulkyn får Sunwing behålla för sig själva. De flesta har inte fullt liggläge, icke vändbar såklart och sufletterna är obefintliga. Jag hade aldrig satt mitt barn i dem. Ta med en egen vagn. Vi har bott på Sunwing i flera år men bara tagit happy baby paketet ett år. Annars har vi haft Royal Family och alltid tagit med egen vagn.
    Vi har bokat happy baby pga smidigt med inhängnad terass i markplan och massa grejer som ingår, men funderade just på kvaliten på sulkyn. Blir nog att släpa med en egen ändå då Vi ska bo på Sunwing resort i Cala Bona, Mallorca.
Svar på tråden Sunwing Resort, Happy Baby?