• idamedi

IKEAS täcken och påslakarn vs Babyland

Babylands täcken har 100x130
    Ikeas täcken har 125x110

Påslakarn måste ju då vara olika storlekar. Låser man si vid BARA ikeas lakarn då? Respektive babyland? Hur tänker ni när ni köper täcken. Är ikeas påslakarn sladdriga och bara skit? Skiljer sig ju rätt mkt i pris också.

• Svar på tråden IKEAS täcken och påslakarn vs Babyland
  • kelgrisen

Vi har enbart ikea och inga som helst problem! Tänk på att de kan kräkas ner hela skiten också, i riktigt svåra fall kan man behöva köpa nytt och då blir ikeas priser ännu trevligare...

• UnderYtan

Jag köpte ett påslakan på Ikea och upptäckte rätt snart att deras lakansmått endast passar deras egna täcken. Så även om lakanet är bra tyg (ej sladdrigt eller liknande) så kan jag inte använda det direkt eftersom deras täcken inte är till för spädbarn. Deras täcken rekommenderas från 12 mån.

Jag har sett måtten 100x130 på många fler ställen än Babyland så det är nog mer av ett standardmått och något man ska satsa på.

?*¨*?.¸¸❤ BF 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • Dixie

vi har haft Ikeas kudde, täcke + påslakan - tycker de har varit mycket bra! Babylands (och likande) tycker jag är för dyrt, man behöver ju flera set lakan m.m.

• Tildas52

vi hade ett täcke från Ullared Gekå´s och Ikeas påslakarn har funkat bra kommer inte i håg måtten men det funkade

Svar på tråden IKEAS täcken och påslakarn vs Babyland