Vid vilken ålder blir barn mammiga?
Någon som vet? Och blir alla barn mammiga?
Någon som vet? Och blir alla barn mammiga?
Min är mammig nu och hon är nio månader. Hon har varit det ett tag.
Både gulligt och jobbigt!
Min är 8 månader och jätte mammig skriker så fort jag lämmnar rummet.
Är livrädd för alla runtom.
Jag tycker min dotter har varit mammig från första början .Kanske var hon inte det, men det var mest jag som hade henne, så det kändes ju så då. Men åtminstone från typ 5 månader, så vet jag att hon varit mammig. Nu är hon 2,5 år och fortfarande jätte mammig.
Nej, alla barn blir inte mammiga. Min son, som nu är 5 år, har aldrig varit mammig. Han har alltid föredragit sin pappa framför mig ... även som liten bebis.
Men nu, för någon månad sen, så började det vända ... och nu känns det som han plötsligt blivit lite mer mammig ... fast jag fick vänta i nästan 5 år.
från 7 månader. min har blivit det nu inte ett dugg kul bara mamma som duger.
Våran Lilla Bubbe blev inte mammig förrens nu när han e 10 månader...
Innan dess va han pappig eller s brydde han sig inte...
Det kan skilja mellan barnen. Det är ju två fenomen, att de inte vill vara ifrån sin primära vårdare (som ju oftast är mamman i den åldern) och att de blir rädda för andra personer. Börjar oftast kring 8 månader, men vissa visar det mycket tidigare, även om det inte är lika vanligt.
Nej, alla barn beter sig inte på samma sätt med mammigheten. Man kan hjälpa barnen igenom den fasen genom att berätta att man kommer att lämna rummet, genom att höra av sig att man strax kommer tillbaka, etc. så att barnet är lite mer "med" och vet vad som händer.
kan Melle blivit mammig/pappig??
lägger honom på golvet... han blir hysterisk
går till BVC å de tar på honom.. han blir hysterisk
Min son har blivit mammig först nu. han e 18 månader! Springer efter mej så fort ja går in i ett annat rum, Vill sitta o kela o blir sur om någon annan kelar me mej. ( dvs om ja kelar me vår fågel eller me min pojkvän) Har vi haft gäster hemma så håller han mej hårt i handen när dom ska gå så ja ente går me dom.. hehe han e så söt!!!
Min son var mammig från tre månaders ålder, mycket berodde på mig för att jag var så nervös när andra tog honom så han kände väl det på sig.
Dottern är inte alls mammig, men det kanske kommer
Jag har hört att runt åtta månaders ålder brukar barnen bli känsliga och upplevs då som mer eller mindre mammiga/pappiga
lilla my2: När slutade din son vara mammig? Misstänker nämligen att min son är lite extra mammig då jag inte gillade då andra hade honom som baby... Han protesterade oxå tidigt då andra hade honom. Nu är han 11 månader och JÄTTE mammig!
Vår son har varit jättemammig sedan han föddes. Nu är han 2,5 månad och det är fortfarande nästan bara mamma som duger. Någon gång kan det vara ok att pappa håller honom men dom kan inte vara ensamma utan mig för då bryter sonen ihop. Vi hoppas att det vänder snart att sonen både vill vara hos mamma och pappa.
Min Charlie är inte mammig ännu. Nu är han 7 månader.Får se när och om det kommer. Jag har alltid slängt honom till alla som vill ge kärlek. Han har varit med mig på jobb sedan han var tre veckor och jag tror att det är lite därför som han är nöjd med alla som kramar och pussar och leker med honom. Han tycker om när det är liv och action.
Första närmandefasen är vid 8 mån, nästa kommer vid 1½ år