• Julius

Mammakläder som värmer i vinter?!

Var hittar man mammakläder som är lite tjockare och värmer nu när kylan tagit ett hårt grepp om Sverige och när man inte ska ha barn förrän i slutet av februari? Kan ju inte ha dessa tunna tunikor längre för då fryser man ju ihjäl inomhus & under jackorna.

Tacksam för tips på inköpsställen!

En frusen blivande mamma iv.22

• Svar på tråden Mammakläder som värmer i vinter?!
  • midnightstorm

Jag letade också överallt bland mammakläderna men hittade ingenting....
    Då gick jag till HM och köpte "vanliga" kläder fast större storlekar...
    Vissa funkar iallafall och skit samma om jag får vika upp ärmarna lite för det är varma och snygga ändå...
    Ett litet tips bara!!
    Lycka till i letandet!!
    Kram

• Smurf05

Jag har gått på herravdelningen och köpt lite tröjor och sånt..dom är i regel längre och bredare. perfekt. Jag har i normala fall stl. M eller L men på herrkläder får jag köpa S eller M.

• Emmec

ja hittade fina tjockare tröjor med luva i mammamodell på lindex. annars har jag köpt liknande tröjor i större storlekar bara. :)

• Julius

Köperman vanliga goa tröjor i större modell så ser det ju ut som om man ska ut och tälta bara. Jag vill ju ha något snyggt som framhäver magen och inte döljer hela figuren.

• Lola Jämtland

Jag bär alltid kläder av modell "större" o inte ser det ut som om jag ska ut o tälta.....allt är inte fyrkantigt bara för att det är storlek L......

• himla

ja, vad ska man göra...
    Själv ska jag på fjällsemester när jag är i v. 22 ca.... å vad för vinterbyxor kan man passa i då då... VARFÖR finns det inte VARMA vinterkläder för GRAVIDA...... Om man dessutom är lite större innan så är det inte så lätt att bara gå upp en storlek...

*sorry, om jag snodde en del av tråden....*

Har sett på PoP hemsida att de har långkalsonger för gravida ... vart fall något... att börja med ...

• jelena2

Vill bara tipsa: jag har letat halvt ihjäl mig efter långkallingar för gravida, men det verkar inte finnas nånstans. Så jag tog min mans extra höga långkalsonger, som han använt vid skidåkning, och dem har jag på mig fast bak och fram! Då blir det extra plats för magen och att det ser kul ut med en ficka i rumpan bjuder jag på
    Varmt och gott är det i alla fall!

• HannaZan

Jag ska föda i mitten på februari (den 17) jag har hittat en del bra saker på HM. Men om jag ska vara ärlig vill jag gärna ha förändringar så jag kikar med på tråden=)

• Julius

Va en svängpå H&M igår och de har nu fått in en del varmare kläder, men tröjor av lamull och i akryl är ju ingen hit direkt!!! De måsta man ju ha en tröja under för annars kliar man ju ihjäl sig oxå. Hittade tyvärr inget som passade bra ihop med lamullströjan,men annars så va den görsnygg!!!

• gravid72

Jag kan tipsa om en tjock kofta jag köpte på Lindex, grå med stor säkerhetsnål framtill. Den är superskön och jättevarm! Har bara använt ett par gånger men blivit så himla varm vid båda tillfällena - perfekt att ha en kortärmad eller långärmad t-shirt under!!

• Kokos Kajsa

H&M i Malmö har iallafall snygga varma koftor och lite tjockare byxor.

Mitt problem är i stället JACKA. Suck, hur ska man klara sig? Har visserligen BF redan 1 januari men jag vill ju inte frysa ihjälp i december. Vill ju gå på julskyltningen...
    Något tips?

• Julius

Tack för tipset! Ska kolladen i helgen eftersomvi nu fått hemen 30% rabattcheck från Lindex omman är medlem

• Kokos Kajsa

Förresten kan också tipsa om en kofta på Åhlens som inte är mammakläder. Den är grovtstickad och har en brosch framtill som man knäpper den med. Detta betyder att man kan anpassa broschen som man vill och magen kan kika fram lite snyggt i glipan som blir. Den fanns i grön, vinröd, beige och grå när jag tittade. Känns bra att inte bara köpa mammakläder också eftersom det ju finns en tid efter BF (även om den känns långt borta just nu)

• Mama Law

Funderar på att köpa en större vind jacka och ha en flecce jacka under måste ju funka lika bra eller?

• Loren

Rekommenderar också vanliga kläder i större stl. Jag köpte M istället för S när jag var gravid, och de kläderna kan man ju använda efteråt också, även om de är lite stora. Men när man är mammaledig kan det ju vara skönt att softa i lite pösiga klader

• Julius

jag inhandlade en stor & rymlig bra täckjacka i Ullared för 170:- som enbart ska has nu när jag är gravid, sen kanske man kan sy om den till något annat för den är enorm!

• Snusan

En jacka i lite allvädersmodell (riktigt varm) behöver man iallafall sedan när barnet är fött och man ska gå härliga promenader i snön, så det är min rekommendation. Jag köpte min för två år sedan när jag väntade mitt första barn, men den funkar fortfarande. Köpte min på Polarn & Pyret då och man kan ta ur fodret, vet dock ej om de har några i år. Långa koftor funkar ju så länge man har de öppna, det behöver inte vara gravidmodell på heller. Sedan kan man ju ha ngn tight gravid top under bara.

• SJu2

Varma snygga mammakläder finns inte i överflöd direkt, men lite kan man allt hitta.
    Har t ex köpt en mörkgrön, lite tjockare stickad tröja från H&M. V-ringad, omlott över bysten. Den grå tjocka koftan från Lindex, som redan tipsats om, är toppen men väldigt varm när man är en kamin själv...
    För t ex hundpromenader lånar jag en fleecetröja av maken och en jacka av mamma. Underställ och fleecebyxor går att vika ner under magen så länge man har något varmt som täcker.
    Lyssna med familj och vänner, alltid finns det någon i lite större storlek som har en snygg jacka de ledsnat på!?

Svar på tråden Mammakläder som värmer i vinter?!