• Sooofia

Namnet Mio (pojke/flicka?)

Nyfiken på vad ni tycker om namnet Mio?

- På en flicka?
    - På en pojk?

- Hur funkar namnet på en vuxen person?

- Funkar det med storebror namn Silas?

• Svar på tråden Namnet Mio (pojke/flicka?)
  • DenNamnbitne

Ja, det är ju ett pojknamn. Det är ganska fint och associationen till Mio i Mio min Mio är ju trevlig men det är egentligen inget favoritnamn. Silas och Mio passar bra{#lang_emotions_tomte}

Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • Jesster

För mig är det ett unisexnamn och nästan finare som flicknamn. Passar bra ihop med Silas.

Den som söker han finner - www.google.se
  • nelli08

Tycker Mio e fint! Jag tycker det är ett killnamn. Jätte fint ihop med Silas! Lycka till!

• Krake

Jag har aldrig tänkt på det som flicknamn, men så länge skatteverket säger ok, ska inte jag gnälla. 

Tummen upp för er sons namn, Silas!
  • Bradbury

Pojknamn. Gillar själv inte namnet, inte på ett barn, och framför allt inte på en vuxen!

Men det är ju inte jag som ska gilla namnet. Viktigast är vad ni tycker. 
  • Sooofia

Tack för allas respons! Lite blandat vad ni tycker = roligt!  :)
    Jag gillar fortfarande Mio! Får se vad som händer....

• JessyIbo

På en pojk tycker jag det är jätte fint och som äldre tror jag det blir mycket fint och mysigt namn..

• Älskade mirakel

Pojknamn absolut!!

Ta t.ex. italienskan, flicknamn slutar på A, pojknamn på O, det blir ju helt tydligt när man tar svenska namnen Mia och Mio också!

• Hillers

Pojknamn, men tänker själv bara på möbler...
    Men så blir det naturligtvis inte för er om ni döper ert barn till det! Det var första spontana tanken bara... {#lang_emotions_laughing}

• Finis

Tycker nog att Mio är ett pojknamn. Fint! Passar bra med Silas.

Vecka 18
  • Sooofia

TACK! Ser ut som att de flesta anser att Mio är ett pojknamn. Kanske har ni rätt....?

Svar på tråden Namnet Mio (pojke/flicka?)