• Anonym

Älskar mitt barn så mycket! Är det ok att älska sitt barn så mycket?

Fina fina älskade lilla barn. Lilla ungen min, jag är så glad att du finns, att det är just du och att jag får vara din mamma.

Jag är så stolt och glad och lycklig över min dotter som är 7 månader idag.
    När jag har lagt henne längtar jag efter nästa dag då vi ses igen och jag gråter glädjetårar övar att hon finns. Att hon kom till mig efter års längtan. Och jag älskar att ta hand om henne och allt som har har med henne att göra. Jag tänker aldrig klaga på nattvak, amning,blöjor m.m för tänk om hon inte fanns!

Känner mig lite löjlig. Jag tycker svenska mammor inte verkar tycka det är naturligt att älska sitt barn så mycket. Mina kompisar blir generade när jag säger till min dotter att jag älskar henne inför dem. De klagar rätt mycket på att deras barn är jobbiga också tycker jag. Tvivlar inte på att de älskar sina barn men det är lite "hård attityd" i sverige.

Är det inte OK att älska sitt barn såhär mycket?

• Svar på tråden Älskar mitt barn så mycket! Är det ok att älska sitt barn så mycket?
  • Anatha

Det är klart att det är ok att älska sitt barn hur mycket som helst. Jag älskar min dotter över allt annat men även om jag gör det kan jag tycka att saker är jobbigt. Det gör inte min kärlek mindre och behöver jag prata av mig om något som känns jobbigt för jag inte har sovit eller liknade så anser jag att det är ok.

Jag tycker inte att det är ett tecken på hård attityd att man får prata om man har det jobbigt jag tycker det är sunt och man kan finna stöd hos varandra.

• Birgitta L

Svar till Anonym: Jo självklart är det ok att älska sitt barn så mycket som du beskriver det. Det är precis så det ska vara. Du beskriver det väldigt fint.

• Anonym

Jag älskar också min 4-åriga dotter extremt mycket!! Över allt! Och jag berättar det för henne flera gånger varje dag{#lang_emotions_heart} 
    Men trots det så kan jag visst känna att det är tufft att vara mamma ibland. Tycker det är helt ok att känna så också faktiskt... Vi har en hel del konflikter just nu då vår tös är en väldigt bestämd ung dam (På gott och på  ont Och varje kväll när hon har somnat så undrar jag hur i all sin da´r jag kunde bli så arg på henne för hon är ju bara så underbar!!! Kan ligga titta på henne länge och liksom ts längta tills hon vaknar nästa dag så vi åter kan umgås.
    Jag skäms inte för att tala om för dottern att jag älskar henne trots att det är andra människor runt oss, det är INGET jag skäms över att jag älskar min dotter över allt!!! Alla gör inte så, men jag tvivlar inte på att de älskar sina barn ändå Jag kan bara inte låta bli att säga det och jag vill att hon ska få höra det ofta

• Detvackrastejagvet

Jag alskar min snart 8 manaders sa mycket att det gor ont och jag talar om det for henne minst 50 miljoner ganger per dag. Tror jag grater minst en gang per dag over hur mycket jag alskar henne. Trodde inte det fanns andra som kande sa har infor sina barn=)
    Men jag kan ocksa tycka att det ar jobbigt, speciellt nar hon vaknar 5 ganger per natt. aldrig utvilad, men det spelar ingen roll jag alskar henne.

• Shasti

Klart det är okej! Det är ju härligt, både för dig och din dotter.

• Anonym (illusion)

Precis detta var jag ute efter när jag nyss startade min tråd. Hann inte se din tråd innan. Det är så du ser på ditt barn som jag vill ha det när mitt barn kommer

• solana
    Oh ja! Känner precis som TS, att det är en sådan fantastisk känsla som inte ryms i mitt bröst. Säger hela tiden att jag älskar henne, hon är sex månader nu och jag får nog dra ner på kärleksförklaringarna när hon blir lite äldre för hon kommer bara tycka att mamma tjatar och få hybris.{#lang_emotions_wink}
  • lördagsgodis

Så känner jag för båda mina ungar Men visst är det jobbigt ibland när stora inte vill klä på sig och lilla vill bli buren samtidit när vi ska iväg till dagis tex men det får de vara och 98% är det mest bara helt fantastiskt att vara förälder{#lang_emotions_heart} 

En prins & en prinsessa
Svar på tråden Älskar mitt barn så mycket! Är det ok att älska sitt barn så mycket?