Inlägg från: Anonym (öadklf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (öadklf)

Soc ska göra en boendeutredning !

Puttar upp tråden lite fr jag undrar samma sak.

• Anonym (öadklf)

Tack! Tyckte det var onödigt att starta en ny

Hur mycket vikt läggs vid t.ex förutsättningar för lek inne och ute, samt möjligheter att ta med kompisar hem? 

• Anonym (öadklf)
    Kpax skrev 2014-07-20 18:19:40 följande:

Har dina barn begränsade möjligheter att leka inne eller ute, och kan de som regel inte ta hem kompisar? Varför? Bara nyfiken.

Nej inte hos mig. Men hos pappan. Hen brukar vara ledsen för att hen inte får ta hem kompisar. Att leka ute hos pappan går inte då hela trädgården är igenvuxen och instängslad som hundgård. Jag vill inte sparka på honom, men jag misstänker att om soc kommer hem till dem så kommer det att märkas. Hos mig finns mycket att leka med och hen har ofta kompisar här.

Jag tänker att om man skulle bott i stan finns det väl inte heller jättemycket möjligheter till lek ute så de kanske inte fokuserar alls på det, men jag är nyfiken ändå om någon vet.
  • Anonym (öadklf)

Det finns ju alltid fördelar och nackdelar hos alla föräldrar. Vi har maskiner om rör sig på gården vilket gör att hen inte får leka utanför trädgården, och det går ju alltid att lägga fram som att det är farlig miljö att vistas i. 
    Jag hoppas inte att de ska fokusera på uteleken hos pappan eftersom det går att aktivera på andra sätt, däremot kan jag själv känna att det är synd att hen inte får ha kompisar där, och heller aldrig barnkalas vid födelsedag. Det har hen istället hos mig, men jag är bara helgförälder så det blir ju inte skolkompisarna, utan bara de kompisar hon fått genom aktiviteter hos mig. 
    Usch, det är skitjobbigt när man inte vill göra den andra föräldern illa, det är ju ändå hens pappa. Det hade varit lättare om man var ego och bitter. Då hade man kunnat slänga fram alla pappans "nackdelar" utan att behöva bry sig om att man sårar både honom och barnet... Jag vill ju bara ha boendet hos mig, inte ta dem ifrån varandra. 

Svar på tråden Soc ska göra en boendeutredning !