• llinaa

Föda barn när mamman är över 40 år?

Bli mamma när man är över 40 vad tycker ni om folk som blir de

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föda barn när mamman är över 40 år?
  • nollåtta

Personligen vill jag inte ha barn efter 40 år, jag vill vara klar innan jag är 30, men vad andra gör bryr jag mig inte om. Det är väl upp till var och en vad som passar bäst.

• Weezy

tycker det är helt Okay...

Upp till var och en vad man anser som att vara mogen.. man överväger ju alltid oavsett åldern ..och Yngre är inte alltid bättre föräldrar, ja inte ldre för den delen men äldre har en helt annan lisverfarenhet och kan kanske erbjude mer...

Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • Bedan

Jag skriver antagligen detta för 1000:ende gången på detta forum, men min mamma var nästan 41 när jag föddes och jag har haft ett skitbra liv och mår skitbra. Jag har t.o.m. ett IQ på över 130 så jag är inte ens efterbliven, trots att min PAPPA nästan var 48.
    Varför är detta ens en spännande fråga? Kan folk inte bara sköta sig själva och skita i andra!?

• Hallonröd
    Bedan skrev 2010-03-23 10:47:42 följande:
     Varför är detta ens en spännande fråga?
    För att folk i 20-åldern tror man är asgammal när man är 40 och över {#lang_emotions_wink} Trodde jag med {#lang_emotions_wink} Nu är jag där och vet bättre
    // Bad sound kills good music...
  • Weezy
    Bedan skrev 2010-03-23 10:47:42 följande:
    Jag skriver antagligen detta för 1000:ende gången på detta forum, men min mamma var nästan 41 när jag föddes och jag har haft ett skitbra liv och mår skitbra. Jag har t.o.m. ett IQ på över 130 så jag är inte ens efterbliven, trots att min PAPPA nästan var 48. Varför är detta ens en spännande fråga? Kan folk inte bara sköta sig själva och skita i andra!?
    Att du inte fick det bra betyder inte att alla andra som har en mamma som är över 40 kommer att få det dåligt...
    och att din pappa va gammal , ja min man är lika gammal som din far och han har nu fått sitt första barn..

är det lika fel?

nej man kan inte BARA lägga skulden till att ens uppväxt inte blivit som man tänkt sig på föräldrarnas ansvar / ålder..
    livet blir vad man gör det till.. alla har lika förutsättningar dock kanske inte lika redskap för att nå det mål man vill...

gör det bästa du kan av det du har ...
    Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • Tecken

Bryr mig inte om hur andra familjeplanerar.

• TessaS

Jag bryr mig inte ett kvastskaft om hur gamla andra är när de skaffar barn.

• Hallonröd
    Weezy skrev 2010-03-23 11:07:06 följande:
    Att du inte fick det bra betyder inte att alla andra som har en mamma som är över 40 kommer att få det dåligt...och att din pappa va gammal , ja min man är lika gammal som din far och han har nu fått sitt första barn..är det lika fel?nej man kan inte BARA lägga skulden till att ens uppväxt inte blivit som man tänkt sig på föräldrarnas ansvar / ålder.. livet blir vad man gör det till.. alla har lika förutsättningar dock kanske inte lika redskap för att nå det mål man vill... gör det bästa du kan av det du har ...
    Men hon skrev inte att hon haft det dåligt...tvärtom...
    // Bad sound kills good music...
Svar på tråden Föda barn när mamman är över 40 år?