Inlägg från: Morticia77 |Visa alla inlägg
  • Morticia77

Fara vid bedövning att värkarna avtar?

Vid förra förlossningen bad jag om bedövning, och fick bedövning i ryggen. Jag vet inte vilken, men den hjälpte och fick mig att nästan njuta av förlossningen. (Kanske någon snabbt kan reda ut skillnaderna mellan de olika ryggbedövningarna?)
    Baksidan var att bäbisens hjärtslag gick ner eftersom värkarna avtog ... Det löstes med värkstimulerande dropp, och ingen fara skedd.

Nu börjar det bli dags för förlossning igen, och frågan är ju då; Törs jag ta ryggbedövning igen? Hur har Ni gjort? Vad är Er erfarenhet?

• Svar på tråden Fara vid bedövning att värkarna avtar?
  • Morticia77

Tack för Era svar.

Jag är lite inne på samma linje som Ni ... Det måste gå att uthärda utan!

Jag gick igenom jornalen som hastigast med min barnmorska, och hon sade att jag fick EDA så pass sent att det inte hann börja verka riktigt då jag redan var i det närmaste öppen. Tydligen så hjälper EDA bäst under öppningen, och att övrig smärta "slår igenom". Så, det lutar åt "nej".

• Morticia77

Neje. Det som var ett så lätt beslut innan jag fick höra något positivt ... ;)

Men, att "kräkas nedåt" lät inte så trevligt. =/ Föredrar nästan att slippa krystvärkarna igen då.

• Morticia77

OK, tack pyttismamman. Då kanske jag ska låta dagen bli som den blir, utan att planera för mycket då ...

• Morticia77

Åh, har Du lust att gå OT och berätta om kvaddlarna? Jag är livrädd för dem, och har sagt till min man att vad jag än tjuter om på förlossningen i bedövningsväg så vill jag EJ ha kvaddlar. Men jag vet inte vad jag grundar det på egentligen ... Okunskap kanske.

• Morticia77

Tack för varningen ... Det var väl det jag trodde. Kanske ska starta en ny tråd om det för att få fler åsikter?

• Morticia77

Är krystvärkarna så jobbiga jämfört med värkarna? Värkarna var ok, men jag kände aldrig krystvärkarna pga EDA:n.

• Morticia77

Usch. Ja, det finns ju lika många sätt att uppleva en förlossning som det finns kvinnor. Tyvärr, för så enkelt det vore om det fanns ett facit. =)

Tack för att Ni delar med Er av Era erfarenheter i alla fall.

Svar på tråden Fara vid bedövning att värkarna avtar?