LillaFlingan skrev 2010-03-24 11:03:24 följande:
var precis in på bloggen. värt att ta upp på sidan om nappflaskor är att man BÖR ha BPA fria flaskor.. Esska säljer flaskor med BPA... och BPA fria.. (vet inte varför de har både och).. MAM's är helt BPA fria, även deras nappar.. Ang ersättningar så ger NAN 2 inte mer mättnadskänsla, det enda som skiljer NAN1 och NAN2 åt är järnhalten. (kollade det noga då vi bytte, och mycket riktigt vår son blev inte ett dugg mättare).. ;) det extra järnet kan göra att bebisen blir hård i magen.. BRA initiativ om sidan tycker jag!:)
Tack för informationen!
Ska lägga till det där om BPA.
Angående NAN2 så är det här ett typiskt exempel på hur dumt det blir när man inte får bra information. Jag var också helt bestämd på att det bara innehöll mer järn men då kom någon och sa att hon minsann visste helt bestämt att det även innehöll något som mättade längre.
Tyvärr har jag fortfarande inte fått svar från vare sig Nestle eller Semper angående information om deras produkter. Det enda sättet att få det verkar vara genom att tillhöra vården och därmed få ett lösenord. Så dumt!