• Anonym (Bihålan)

Hur lång tid tar det för en bihåleinflammation att läka?

Jag har med största sannolikhet fått bihåleinflammation, kan inte vara något annat: värk i huvudet, pannan, kinderna, tänderna!... Snyter mysiga färger också (rött och gult - skippar vidare detaljer). Frågan är - hur länge ska detta vara? Har suttit här och snorat i över en vecka och håller på att blir galen. Vill helst undvika penicillin. Någon som vet hur lång tid det kan vara? Ska jag vänta ut det eller bör jag kontakta någon vårdcentral?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för en bihåleinflammation att läka?
  • Anonym

Jag har haft bihåleinflammation några ggr. min erfarenhet är att när det gått så långt blir man inte bra själv. En gång hade jag det i ett helt år, och då åt jag Kåvepenin efter någon månads symtom. Hjälpte inte ens det. Nej, vill du bli bra snabbt ska du söka hjälp skulle jag säga. Risken är att du bara blir sämre, tappar luktsinnet och får gå omkring med feber.

• Anonym (Bihålan)

Det låte inte bra. Då ringer jag vårdcentralen i morgon. Det känns verkligen som något jag aldrig haft förut och väldigt konstigt eftesom det inte blir bättre.

• versan

Hur länge har du haft det nu?

Problemet är att går man för länge med det så kan man få Röta i skallbenet & det är livsfarligt & kräver Massiv dos med Penicilin + OPERATION.
    fråga mig jag vet av egen erfarenhet,
    Jag gick med bihåleinflammation i 4 veckor & sen var det kört det blev röta i skallbenet & operation då dom var tvungen att öppna upp bakom örat & sedan skrapa rent skallbenet på halva huvudet & rekonstruera om bygeln & omådet i örat
    Du har 2bihålor i kinderna 2 i pannan & 2 i bakhuvudet.
    Sammanlagt 6 st bihålor blir alla varfyllda så kan det gå lika illa som för mig.
    Så masch iväg till VC på ENGÅNG.
    Hellre en dos penicilin än det jag gått igenom.

• Anonym (Bihålan)

Usch, låter inte bra. Imorgon blir det vårdcentralen. Har haft det i en vecka.

• cindy

Har precis haft bihåleinflammation och jag fick en kortisonnässpray på VC men det gick ändå inte över på fyra veckor... Nu verkar det dock vara bra igen så ingen operation, lät INTE trevligt det där!

• Anonym (Bihålan)

Kortisonnässpray lät bra mycket bättre än operation ¨

Tack för alla svar!

• MajaMaria79

Nu för tiden så får man kortisonspray hos läkaren. Det är svårt att få dem att skriva ut penicillin mot just bihålsinflammation. Tyvärr. För det kan bli en väldigt lång och utdragen grej om det inte hjälper med sprayen.

Men å andra sidan, för många hjälper väl sprayen och då är det bra om man kan minska risken för att bli penicillinresistent.

Men som de andra säger, bums till VC i morgon.

• Anonym (Bihålan)

VC imorgon, helt klart!

• vivi85

ligger i bihåleinflammation just nu!!!
    har såå ont, och en lunginflammation på detta!!
    Jag fick penicellin utskrivet, för jag har tydligen en kraftig bihåleinflammation.
    detta är det värsta jag varit med om! Hoppas detta hjälper för doktorn pratade ngt om inte det blir bättre om 1v-10dgr ska man höra av sig igen och då kan det bli aktuellt för spolning!!!!!! så gå till vc!!!!

• Anonym (Bihålan)

Spolning låter inte trevligt! Är på väg till VC nu. Krya på dig vivi85!

Svar på tråden Hur lång tid tar det för en bihåleinflammation att läka?