Vart kan man köpa ytdesinfektion, typ den som används i vården?
Ngn som vet?
Handspriten hittar man ju överallt men ytdesinfektion tänkte jag jaga också nu.
/Skorpan
Ngn som vet?
Handspriten hittar man ju överallt men ytdesinfektion tänkte jag jaga också nu.
/Skorpan
Jag vet inte om de är så bra men jag gör de ändå jag använder handspriten på vissa yter men som sagt vet inte om de är de bästa hehe. Men jag tänker bättre än inget.
puff
Finns på apoteket.
www.apoteket.se/privatpersoner/common/sok.aspx&tab=Rp&menu=St&searchType=global
Finns även hos kontors/förbrukningsgrossister.
klorin är ju bra ananrs om det gäller kräksjukesanering... tror kanske ättika kan döda dessutom...
apoteket
svar på en gammal tråd men...
1. handsprit funkar INTE som ytdesinfektion eftersom dem nyare handsprit verkar endast i samband med kroppsvärma (och sliter bland annat inte så mycket på händerna längre)...använd ytdesinfektion inte som handsprit. därför finns det två olika eller hur?
2. ytdesinfektion finns att köpa på nätet och även i olika affärer som har stor städsortiment, har sett det på ica maxi
3. om det gäller vinterkräksjukan hjälper vanlig ytdesinfektion INTE då det rör sig oftast om en virus. då måste man använda tvål/såpa PLUS klorhexin på samtliga ytor. alltså först rengöra som vanligt, låta lufttorka och helst slänga använda städutensilier, använda klorhexin, låta lufttorka och gärna använda klorhexin en gång till. så gör man på sjukhus när det går vinterkräkan runt