Somnar så tidigt på kvällen vilket ger tidig morgon
Hej
Jag har en son som är 4½ månad. Han sover bra på nätterna så jag ska inte klaga på det.
Som det är nu så somnar han absolut senast kl 20 på kvällen och sover då för natten. Det innebär att han vill börja sin dag runt sex på morgonen. Det vill ju helst inte jag då... Jag tycker att klockan sex är för tidigt och skulle hellre se att han var vaken längre på kvällen och sov lite längre på morgonen.
Han somnar som sagt senast kl 20 och då har vi ändå fått underhållt honom sen halv sju sju för att han inte ska somna redan då. Sen sover han till mellan 2-4 då han ammas och sen somnar om. I värsta fall vaknar han en gång till om han vaknar vid 2. Då vaknar han i så fall runt 4 och vill ammas igen. Sen sover han halvdant fram till runt 6.
Han sover i sin egen säng och har alltid gjort det. Ibland får han komma till vår säng och sova en liten stund på morgonen, men det är inte alltid han vill sova med oss lite extra.
Han sover inte jättemycket på dagarna heller. ca 45 min på förmiddagen, 45 mitt på dagen och 45 minuter på eftermiddagen. När han sover på eftermiddagen så blir man ju gladast om han somnar vid fem och sover till halv sex sex, men det är ytterst sällan. Somnar han senare så sover han för natten, vilket gör att man har panik över sovningen på eftermiddagen varenda dag.
Finns det någon som har tips och råd eller som bara har det likadant och vill dela med sig?