Tryck över bröstet, vad kan det vara?
Sen måndags kväll har jag haft som tryck över brösten, någon som vet vad det kan vara?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-24 06:01
bröstkorgen kanske jag ska säga att det är
Sen måndags kväll har jag haft som tryck över brösten, någon som vet vad det kan vara?
ångest, hjärtat, lungorna..svårt att veta när man inte vet hur du mår förövrigt, men man bör alltid kolla upp det, just eftersom det kan vara hjärtat.
Förövrigt mår jag bra, jag röker inte, dricker inte
tyvärr behöver man ju inte göra det för att drabbas.. det kan vara medfött, ärftliga faktorer, kostrelaterat, motionsrelaterat, åldersrelaterat i viss mån..kolla upp det om du är orolig.
Om du är oroligt tycker jag du ska ringa läkare.
Jag har haft mycket hjärtklappning och tryck över bröstet sen jag fick mitt andra barn och sov väldigt lite.
Började så smått när jag fick första barnet och fattade från början inte att det var panikångest.
Första g trodde jag att jag fått en allergisk reaktion
Det har blivit bättre sen jag började må bättre och framförallt sov bättre.
Hade aldrig haft något liknande innan jag fick barn.
Tydligen rätt vanligt bland oss småbarnsmammor
Men det kan ju som sagt vara något annat fel, ring din husläkare.
åldersrelaterat kan det väl inte vara är bara 20.
panikångest har jag haft förut men det var inte så här,
kanske för att jag sover dåligt då, kan det vara stress?
såg inte :)
När jag hade så gick jag in och sökte på nätet på dom symtom jag hade och där kom det upp att man kan få så om man sover riktigt dåligt.
Kroppen ser det som ett hot och reagerar med stressymtom.
Jag fick även domningar i fingrar ansikte och fötter under en period, var hos läkaren som också trodde det var stressrelaterat.
Alla domningar försvann när jag började sova bättre.
Kan fortfarande få lite slängar av det då man som småbarnförälder inte direkt är utvilad men inte alls som när man sov som värst
Tycker hur som helst du ska kontakta läkare.
Det är ju jätteovanligt med 20 åringar med hjärtproblem men man vet ju aldrig om man tillhör den där ynka procenten.
aa ska nog ringa läkaren snart, tack för hjälpen :)