Väntan på en liten skrev 2010-03-24 14:40:24 följande:
1,5 år,!!!! jisses. Så länge vill jag ju inte vänta. Då är jag framme i IVF kön om det måste göras.Nää jag vet att jag inte hade nån ÄL och gyn är så seg att sätta in pergo men det beror på att mitt TSH måste ner först innan det blir aktuellt. Är det samma sak med Ovitrelle att det måste ner? Hon pratade om FSH injektioner som gonal F fattar inte varför jag ska få det. kan du förstå det?
Det tar den tid det tar med Levaxin. Jag fick ner det ett tag,men sen gick det ju upp igen så dosen var tydligen inte tillräcklig ändå. Ibland borde man få börja med högre dos på en gång,men si det får man inte!
Lite märkligt att du inte ens får pergo för jag fick t.o.m göra IVF med 3,5 i TSH-värde. Så högt är ju inte ditt värde. Ovitrelle är ägglossingsspruta som tas efter IVF-behandling. Samma sprutor kan tas för att få vanlig äl,men man brukar alltid börja med pergo innan man drar till med värsta arsenalen. I dit fall borde pergo hjälpa för att få äl. Det är bara de som är extremt svårstimulerade med pergo och som saknar mens helt som brukar få sprutor.