• Birgitta2

    Varför buffrar den

    När jag trycker på en tv-länk på aftonbladets hemsida - så går det bra. Men inslagen avbryts hela tiden av att den skall buffra. Varför gör den så? Det är oerhört irriterande att inte få flytande tal. Det buffras och avbryts.

    Varför gör den detta?

  • Svar på tråden Varför buffrar den
  • Birgitta2
    tolle skrev 2010-03-24 13:59:45 följande:
    Den buffrar för att du troligen inte har särskilt snabbt Internet. Buffrar är samma sak som att den sparar klippet i datorns minne. En del klipp tar mer plats (mer Mb) och tar därför längre tid att buffra. En del tjänster buffrar bara lite i början och börjar sen spela klippet men din hastighet på Internet är då inte tillräckligt snabbt och det får till följd att den har hunnit i kapp och måste buffra mer. Ett tips om du inte vill att det ska stoppa upp. Klicka på Paus och vänta 2-3 minuter (surfa runt någon stans under tiden). Då buffrar den upp hela filmen och du slipper hacken.
    Då förstår jag! Tack. Men när jag trycker nu på paus, så kan jag se att buffringen slutar efter en stund. Varför gör den det? Skall den inte fortsätta buffra då?
  • Birgitta2

    Pausade och gick ifrån 5-6 minuter - och faktiskt så blir inslagen väldigt mycket längre innan den buffrar igen. Tack ska du ha!!!

Svar på tråden Varför buffrar den