1 år, hög feber, frossa och blå händer?!
Drar förloppet för att ni ska få en bättre bild av vad som hänt...
Min dotter, 1 år, har haft feber, runt 40 grader, sen i förrgår kväll. Igår hade hon 40,3, fick alvedon och några timmar senare hade hon 37,2, snacka om effekt! En stund efter det (ca 4 timmar efter alvedonet) stannar hon mitt på golvet och börjar skaka/frysa och hacka tänder. Händerna blir kalla och blåa. Jag tar på henne en tröja och lägger henne på magen där hon somnar efter ca en kvart. Då har hon också slutat skaka. Jag får i hennealvedon och efter en stund kommer färgen tillbaka i händerna.
Mycket otäckt tycker jag.
Idag hände samma sak fast inte lika allvarligt. Hon hade 39,7 i morse när hon vaknade, fick alvedon och kom ner till 37,7 efter några timmar. Sov middag ocg var pigg när hon vaknade. Efter ca en kvart börjar hon skaka/frysa igen. Händerna blir kalla och blå. Tempar henne, 38,2. Tio min senare, 38,7. Får då alvedon Hon frossar för fullt och hänger på min mage som en koala och är trött och dåsig. Efter ca 30 min piggnar hontill och springer och leker igen. Tempar efter en timme igen och då har hon 39,7.
Dessa "anfall" är väldigt obehagliga och jag undrar mest vad det kan bero på? Kan det vara farligt? (vet att feberkramper i vanliga fall inte är farligt men gillar inte när hon blir blå om händerna...)
Tack alla som orkat läsa!
Hoppas ni kan ge mig råd =)