Får era 6-7 åringar åka med skolan i privata bilar?
Låter ni era 6-7 åringar (alltså förskoleklass) åka på utflykt med privata bilar? Jag vet inte om det är föräldrar eller lärare som ska köra.
Låter ni era 6-7 åringar (alltså förskoleklass) åka på utflykt med privata bilar? Jag vet inte om det är föräldrar eller lärare som ska köra.
Japp!
Japp det tillåter jag. Så länge de har bälteskuddar så ser jag inte problemet.
ja det får han absolut..
Ja, det skulle jag göra.
Ja det kommer min son att få göra nu. Frågade sambon och han tyckte inte det var konstigt alls. Insåg då att jag är en hönsmamma när det kommer till vissa saker.
Nej, det får inte min son.
På vår skola tar vi aldrig barn i privata bilar. Då gäller inte kommunens försäkringar det ska vara yrkesutbildade förare dvs buss/taxi om vi ska någonstans.
Därför att jag har ingen aning om förarens kompetens eller tillstånd. Hon/Han kan ju t ex ha alkohol i kroppen, det är vanligare än man tror. Jag chansar inte.
Jag jobbar som lärare och när vi har utflykter (jobbar iof på mellanstadiet men det splar ju ingen roll om barnet är 6 eller 11 år ) så tillåter ca 98% av alla föräldrar att deras barn åker i andras föräldrars bilar. Själv hade jag inte velat att mina barn åkte med en annan förälder, men om den åkt med en lärare hade det vart mer okej.