• luddigamaskrosen

Fransk Bulldogg

Går i mycket seriösa tankar på att köpa en liten fralla. Det är en hund som verkar passa mig och min familj utmärkt.
    Finns det någon här som har en eller bara träffar en ofta? Vill gärna veta mer än vad jag hittils har tagit reda på via läsning och samtal med uppfödare.

• Svar på tråden Fransk Bulldogg
  • Hannah76

Åh det är min favvo-ras! De är så härliga hundar. Om vi skaffar hund igen så blir det en FB.

• luddigamaskrosen
    Hannah76 skrev 2010-03-24 16:31:53 följande:
    Åh det är min favvo-ras! De är så härliga hundar. Om vi skaffar hund igen så blir det en FB.
    Vi har bara träffat en enda och det var kärlek vid första ögonkastet. Men vi ska till en uppfödare idag så då får vi träffa några. :)
  • Hannah76
    luddigamaskrosen skrev 2010-03-24 16:36:27 följande:
    Vi har bara träffat en enda och det var kärlek vid första ögonkastet. Men vi ska till en uppfödare idag så då får vi träffa några. :)
    Oh det skulle jag aldrig våga... Då skulle jag inte kunna pka hem utan en hahah. Och vi lär ju vara överrenshär hemma innan det bllir hud igen.
  • luddigamaskrosen
    fiiäjag skrev 2010-03-24 16:40:11 följande:
    Jag har två stycken.... och träffar andra ofta... vad vill du veta???
    Oh, allt! Jag har fått veta att dom gillar människor, är glada men kan vara envisa. Vi är noga med sånt som rasklubben talar om för oss, sjukdommar  och andning.
  • fiiäjag

Vilken uppfödare ska ni till???
    det är viktigt att vara kräsen när man köper fralla för det är tyvärr inte den friskaste rasen...
    Jag älskar mina frallor, underbarast i världen!!! Men som sagt så finns det mycket att täka på är man ska köpa fralla, speciellt nu när dom tyvärr blivit så populära...
    Men som sagt det är bara och säga vad du vill veta så svarar jag så gott jag kan....

• luddigamaskrosen
    fiiäjag skrev 2010-03-24 17:10:48 följande:
    Vilken uppfödare ska ni till???det är viktigt att vara kräsen när man köper fralla för det är tyvärr inte den friskaste rasen...Jag älskar mina frallor, underbarast i världen!!! Men som sagt så finns det mycket att täka på är man ska köpa fralla, speciellt nu när dom tyvärr blivit så populära...Men som sagt det är bara och säga vad du vill veta så svarar jag så gott jag kan....
    Vi var och hälsade på hos Gimli Gård. Hon har två tikar som är parade. Vi har varit i kontakt med ca 7 olika uppfödare och några privatpersoner som äger fralla för att kunna få så stor kunskap om rasen som möjligt. Har också varit i kontakt med hänvisningen några gånger för att ställa frågor.
    Ställer du ut dina hundar eller har du dom "bara" som sällskap? Eller du kanske tränar någon i någon form med dom? Är det en lättlärd ras? Hur upplever du att dina hundar mår på sommaren?
  • enlitenbitkaka

Här kikar jag också in :)

Vi är sugna på en hund nr.2 nu när Kenzo är fyra år. Står och väger mellan fralla och staffe....sambon lutar åt staffe, jag åt fralla. Jag har spanat in en kennel som föder upp frallor som verkar super.

Jag ska ställa ut men det kommer mer vara som en hobby när det finns tid än blodigt allvar. Hur är en fralla att träna med? Är de otroligt envisa eller kan man köra igenom ett LP-program med dem?

• fiiäjag

Mina hundar mår bra på sommaren och har inga direkta problem med värmen... Jag ställer inte ut mina hundar utan tävlar och tränar agility med dom...det finns dock en hel del frallor som dock har problem med värmen, och att springa överhuvudtaget... går man på frallaträffarna är det en hel del frallor som spyr av liten anstränging...Envisa är dom som synden... kanske därför det inte så många som tävlar och tränar med dem... men jag är lika envis jag så det passar bra... men man får vara med på att åka på tävling och ibland ha en hund som är superduktig och ibland vägrar totalt...Dom är ganska lättlärda, men när det passar dom och belöningen gör det värt det.. =o)  allergi är oxå något som är vanligt men det pratas inte så mycket om det, men det kan vara bra å hålla utkik när man träffar föräldradjuren och se om dom kliar sig onaturligt mycket och så...Annars är det en väldigt egen men helt underbar ras... Dom är väldigt sociala både med människor och andra hundar... dom hänger med på det mesta bara dom får vara med är dom nöjda... något mer specifikt ni undrar är det bara att fråga...antingen här eller i ett pm...

• Rottis77
    enlitenbitkaka skrev 2010-03-26 19:46:13 följande:
    Här kikar jag också in :) Vi är sugna på en hund nr.2 nu när Kenzo är fyra år. Står och väger mellan fralla och staffe....sambon lutar åt staffe, jag åt fralla. Jag har spanat in en kennel som föder upp frallor som verkar super. Jag ska ställa ut men det kommer mer vara som en hobby när det finns tid än blodigt allvar. Hur är en fralla att träna med? Är de otroligt envisa eller kan man köra igenom ett LP-program med dem?
    Vi har nog samma tycke för hund! Min nästa står också mellan fralla och staffe, dock lär det dröja, men suger in all info jag kan få om dessa raser, så jag vet vad jag ska ha en dag framöver {#lang_emotions_laughing}, just nu räcker det med dom galningarna jag har här hemma.
Svar på tråden Fransk Bulldogg