Lydia?
Gillar namnet Lydia, men oroar mig för tt det blir retat för "Lydia klamydia" senare i skolan. Nån annan som heter Lydia eller känner någon som gör det?
Gillar namnet Lydia, men oroar mig för tt det blir retat för "Lydia klamydia" senare i skolan. Nån annan som heter Lydia eller känner någon som gör det?
Jag känner en tjej som heter det. Inte hört att det vart några problem eller så.
Personligen tycker jag att det är ett jätte fint och vackert namn.
lydia är mitt favoritnamn! och det lutar åt att det blir det namnet om det blir en tjej! finns "rolig" rimord till många namn... så kan man inte tänka tycker inte jag! jag heter själv ida... och har under min skoltid fått höra "ida slida" några gånger... men ingen större fara, trivs med mitt namn andå!!
Jättefint tycker jag!
Jag tycker Lydia är fint. Tänker inte alls på klamydia, mer på "lydiga Lydia".
Ja en lydig kvinna är en lycklig kvinna
Åh vilket vackert namn!
Ang. Lydia Klamydia.... så tror jag INTE att det blir ett problem. Du får uppfostra din dotter med mycket skinn på näsan och självkänsla så kommer ingen ens att kalla henne det. Om dom skulle göra det så kommer hon med all säkerhet markera och säga nej
Men som sagt - tror att risken är minimal!
Tycker Lydia är ett riktigt fint namn som jag själv slagit ett slag för innan vi fick veta att vi väntade en pojke. Har inte ens tänkt på Lydia Klamydia. Barn hittar på smeknamn till alla namn om de vill det, så jag skulle inte oroa mig över den biten..
Jag heter lydia och har kallas klamydia i äldre tonåren, för mig var det okej
Man kan rimma eller göra sig lustig över alla namn om man bara vill, mobbning kommer inte av ens namn.
Jag älskar Lydia. Så vackert och ståtligt. Storslaget utan att vara pompöst. Gångbart.
Det är ett fint namn.
Jag gick i skolan med en Lydia. Där var det mest "Lydiga Lydia" för hon var duktig i skolan. Klamydia har jag inte hört som förolämpning till det namnet.
Förövrigt är det ett väldigt fint namn.
Helt ok. Men Livia är mycket vackrare! ;)