Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

Vi är psykiskt mobbade

Anderswen skrev 2010-03-26 13:35:44 följande:
    Solvår har en poäng. Vi förstod nog inte från början hur en utredning skulle gå till. Vår föräldrarutbildning var inte helt bra heller, men vi kan ju inte skylla på den. Sedan gjorde vi vår IVF i slutet på 2008, och var upptagna med det då, och sedan blev vi upptagna av diverse sorger i vårt liv, då våra föräldrar och närstående har gått bort. Vi har nu återhämtat oss, och senaste månaderna läst på, och varit mer bestämda under utredningen på att vi vill adoptera. Plus att vi visat att vi är mer pålästa nu. Jag tror inte det kan vara för sent.Vi avvaktar nog rapporten nu, och är den så negativ att vi inte kan använda den, så ska vi försöka höra med familjerättsbyrån där vi blir utredda, om vi inte kan göra ett uppehåll över sommaren, läsa på, bättre oss etc. och sedan försöka på nytt. Jag vet inte om man kan hålla på så. Vi har gjort ett uppehåll redan under november-december 2009. Vi kan inte ansöka på nytt, eftersom min fru är över 43 år nu. Det är bara att hålla tummarna, och hitta på andra saker som skingrar tankarna, för åtminstone jag blir helt vansinnig på att tänka på adoptionsbeslutet varje dag. Mina känslor går upp och ner, till höger och till vänster, i en bergodalbana. Det känns inte hälsosamt att leva så.
    Jag har läst flera trådar som du skrivit om olika problem som ni har haft med utredarna, handlar om din frus enligt dem dåliga svenska bla och även andra trådar där du utförligt skrivit om er situation. Var väldigt försiktig med vad du skriver här, utredare och andra som har med adoption kan läsa här inne och identifiera er här! Jag tycker det verkar som att ni har flera olika "problem" som utredarna tycker är ok för att ge medgivande om man läser de andra trådarna också så det är ju inte "bara" problematiken med att ni skulle vara för "snälla" som är i ert fall utan flera aspekter. Mitt råd är att inte skriva mer om er situation här mer för det kan snarare ställa till problem än hjälpa er i nuläget. Precis som någon skrev så får ni ju acceptera utredning och deras syn på det men ni har självklart rättigheter att ta del av utredningen och verkligen få motiverat varför de inte rekommenderar er. Lycka till!
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • mammamys06
    mammamys06 skrev 2010-03-26 14:39:44 följande:
    Jag har läst flera trådar som du skrivit om olika problem som ni har haft med utredarna, handlar om din frus enligt dem dåliga svenska bla och även andra trådar där du utförligt skrivit om er situation. Var väldigt försiktig med vad du skriver här, utredare och andra som har med adoption kan läsa här inne och identifiera er här! Jag tycker det verkar som att ni har flera olika "problem" som utredarna tycker är ok för att ge medgivande om man läser de andra trådarna också så det är ju inte "bara" problematiken med att ni skulle vara för "snälla" som är i ert fall utan flera aspekter. Mitt råd är att inte skriva mer om er situation här mer för det kan snarare ställa till problem än hjälpa er i nuläget. Precis som någon skrev så får ni ju acceptera utredning och deras syn på det men ni har självklart rättigheter att ta del av utredningen och verkligen få motiverat varför de inte rekommenderar er. Lycka till!
    Som utredarna INTE tycker är ok att ge medgivande för ska det stå.
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
Svar på tråden Vi är psykiskt mobbade