• Solkattan

Lisa Larsson figurer...

Hej!
    Är det nån som kan hjälpa mig angående värdering av Lisa Larsson figurer?
    "Lovat" mamma att ta reda på ungerfärligt värde på figurerna. Mormor hade en samling på ca 60 figurer + några tavlor av just Lisa Larsson.
    Är det några som är särskilt värdefulla?
    Finns det nån site på nätet där man lätt kan kolla? Hittar så dåligt i cyberrymden...

//Tacksam för svar!

• Svar på tråden Lisa Larsson figurer...
  • Spiro

kolla på auktionerna på lisa larsson på tradera. de brukar ticka upp rätt högt så nog har de ett värde!

• Betty Boop

Jag såg flera på Antikmässan i Kista för några veckor sen. Priset varierade mellan 2000-10000 kr.

• Solkattan

Betty Boop:
    Kommer du ihåg vilka som inbringade högsta pris..?
    Sett att Pippi långstrump verkade vara en dyrgrip...? ( tror det finns en sån i samlingen)

• Betty Boop
    Solkattan skrev 2010-03-24 20:52:37 följande:
    Betty Boop:Kommer du ihåg vilka som inbringade högsta pris..?Sett att Pippi långstrump verkade vara en dyrgrip...? ( tror det finns en sån i samlingen)
    Nej, tyvärr det kommer jag inte ihåg..
  • Pokergirl

Pippi Långstrump är en figur som brukar gå för 6000 - 8000 beroende på skick. Sen dom tjocka damerna, ABC-flickorna brukar vara populära. Tavlorna är väl dom som är minst attraktiva om jag förstått det rätt.

Det finns en bok om Lisa Larson och hennes verk där det står mkt om figurerna, hur stor produktion det varit samt årtal.

Svar på tråden Lisa Larsson figurer...