Inlägg från: mammamutilltre |Visa alla inlägg
  • mammamutilltre

Blåsa på bebisar!

De håller andan när man blåser dem i ansiktet .....min lilla höna har dock en väldigt stark sådan reflex och vi har inte kunnat vara ute vid blåst och kyla :(

• mammamutilltre

Farligt har jag inte heller hört att det är, e det inte det man gör vid babysim ex? innan man stoppar ner dem i vattnet?? Vet inte har inte gått på babysim.

Min dotter däremot tar inte tillbaka andan då det blåser mkt ute, hon får nästan lite panik och kramp och slutar andas..så läskigt, har inte varit med om det innan hon är min fjärde bebis

• mammamutilltre
    Ejja och Enon skrev 2010-03-24 21:05:20 följande:
    Jag är drygt 30 år och har fortfarande jättesvårt att få tillbaka andan när det blåser mycket ute, min man tycker att det är fantastiskt underhållande när jag går och kippar efter luft.
    OJ !! Då kanske inte min dotter växer ifrån d....visst kan jag med tycka d e jobbigt då det blåser starkt men...
  • mammamutilltre
    Catbride skrev 2010-03-24 21:05:25 följande:
    På vissa babysim så gör man det innan man "doppar" barnet under vattenytan för att det ska hålla andan. Det är en reflex som små bäbisar har, tror det växer bort innan 1-års åldern.Att bara blåsa lite lätt en gång, eller att det är lite blåsigt ute är nog ingen fara - men jag har hört historier om dom som haft sina små barn i ryggburen sele (sån man har när man fjällvandrar - typ) och åkt utförsåkning, och att det då blåst så mycket i babyns ansikte så barnet hållit andan så länge att det slutade andas helt... Skrämmande - men kanske bara en skröna... Är inte sugen på att testa iaf.
    Ja min dotter har jätte svårt för när det blåser, hon slutar andas och krampar...jag fick ringa 112 en gång då jag var ute och gick med henne för jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Tillslut fick jag upp min jacka och stoppade in henne där och hade åkpåsen över oss DÅ började hon skrika och andas....
    Det är en naturlig reflex som bebisar har men min dotter har en väldigt stark :(
    dotter -02 söner -06 dotter -09
  • mammamutilltre
    emma enhörning skrev 2010-03-24 21:10:46 följande:
    Om man blåser dem snabbt i ansiktet "stänger de av" och håller andan en stund, inte farligt inte bra. Men har de konstant vind i ansiktet och de har kvar reflexen kan de kvävas eftersom de håller andan för länge...Så har jag lärt mig!
    Stämmer nog...
Svar på tråden Blåsa på bebisar!