Du ska flytta, väljer du då bort invandrartäta områden ?
Blev insprirerad och nyfiken av en annan tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-175/m51546466.html
Så jag skulle gärna vilja se vad statistiken på familjeliv säger.
Blev insprirerad och nyfiken av en annan tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-175/m51546466.html
Så jag skulle gärna vilja se vad statistiken på familjeliv säger.
Ja, eftersom invandrartäta områden innebär sociala problem på köpet. Tyvärr.
Ja det beror ju på vad man menar med invandrartäta områden också, jag gillar då det är lite blandat. Det tycker jag är bäst. :) Men skulle inte välja att köpa ett hus i Alby/Rinkeby tillexempel. Likväl som att jag inte skulle köpa ett hus där det inte fanns enda person med mörkt hår.
Linda76; Ja i Stockholm finns det, men det beror ju på om du räknar diplomater osv som invandrare också, då finns de ju överallt om än i extremt litet antal om du tittar mot Djursholm o de områdena.
Där jag bor finns det ett fåtal invandrare och det är lugnt o skönt.
Jag bryr mig absolut inte om det! Flyttade från ett mkt invandrartätområde för ett par månader sedan och det är det mest välskötta område jag bott i! Renare tvättstuga och hjälpsammare grannar får man leta efter.
Det enda stoj som fanns förutom barn som lekte var en i grannhuset som ofta hade högljuda fester men han "såg svensk ut"..
Ingen som pillade på bilen eller cyklar, barnens cyklar lämnade folk ute och andra barn lånade dem och efter ett tag som dom cyklat runt på dom så lämnade dom tillbaka dom där dom lånade och detta var helt ok för alla.. :)
MYSIGT!
Jäkligt intressaant detta.
I andra trådar försvaras inandrarproblematik med näbbar och klor.
Men när det kommer till att själv bo i problemområden så är det annat ljud i skällan.
Jävla dubbelmoral.
Sen sitter ni och kallar folk rasister i andra trådar!
JAg skulle utan tvekan kunna flytta till ett invandrartätt område.
Jag bor i ett invandrartätt område och trivs oerhört bra här. Lugnt och skönt, men enligt alla som inte bor här så är det tydligen väldigt stökigt här.