• Saga09

Septemberbarn 2009 DEL 3

Gud vilka duktiga barn ni har.. :)

Saga ligger mest på golvet och flaxar fortfarande. Hon rullar ju runt och så men visar inga direkta tecken på att börja ge sig av framåt. Snarare är det så att hon hamnar på magen och börjar illtjuta för så tycker hon inte om att ligga för hon inte kan göra något.

Jag har förökt att locka henne framåt genom att lägga vissa leksaker en bit bort och visst hon kan sträcka sig och på nåt underligt vis dra grejerna till sig men åla eller krypa? Nej.

• Saga09

Emma: Åh det var skönt att höra att det var fler som gör som Saga :) Jag antar att det kommer.. eller så gör hon som jag och kryper aldrig. Tydligen gick jag rakt på gåendet och skippade krypandet helt.. vad vet jag *s*

Ang sittandet så är det fortfarande vingligt här. Hon kan sitta långa stunder om hon har nåt att fokusera på. Provade att lägga kuddar runt omkring så hon inte skulle slå sig när hon trillar åt sidan men det har hon nu kommit på att det gör inget att lägga sig bakåt för där finns en kudde man kan ligga emot... känns som ett sådär halvbra förslag från min sida... jag vill ju att hon ska kunna sitta helt själv men återigen så kommer det väl..
    Så svaret på frågan om Saga sätter sig upp själv är nej. Inte denna tjej iallafall :)

• Saga09
    MammaAlex skrev 2010-04-29 21:51:29 följande:
     Är det någon mer än sephitoth och emma som har facebook får ni gärna lägga till mig=) Rebecca Radeklev heter jag... (finns även en som stavar med ck, det är min svägerska)
    Jag har skickat en förfrågan :)

Guuud vad jag har känt mig orkeslös i ett par dagar nu. Orkar typ ingenting och önskar bara jag kunde få ligga och sova hela tiden.... inte alls kul :(

Usch vad jobbigt för er med förkylda älsklingar... min tjej har ju äntligen blivit bra nu och jag hoppas det dröjer lite innan nästa förkylning knackar på dörren..

Några tänder har det iallafall inte kommit här. Jag kan se att de är på väg i överkäken men det verkar dröja bra länge innan de kommer ner.
  • Saga09

Hejsan,

Usch idag var det grått och trist ute så jag tror vi stannar inne idag...

För ett par dagar sedan började Saga att "prata" mer.. förut har det ju mest varit gälla skrik kan jag tycka när hon velat något men nu bubblar hon som tusan.. bababa.. haha. Låter som hon försöker säga mamma... fast såklart säger mannen att det är pappa hon säger.. *s*

Funderar över en sak - hur stadigt sitter era små?
    Saga kan sitta om jag sätter henne men oftast faller hon åt sidan eller framåt efter nån kort stund - vet inte om hon bara inte gillar att sitta eller om hon inte kan.. tycker det där är jättesvårt och inte vet jag om de bör kunna sitta bättre när hon ju nästan är 8 månader... finns ju ingen direkt antydan om att vilja dra sig uppåt eller sätta sig upp på egen hand..

Nu är det nog dags att förbereda lite lunch :)

Hopps ni alla får en trevlig dag

• Saga09
    pamsa skrev 2010-05-02 09:56:25 följande:
    hahaha va? är det sant hahaha.. vad heter ni så kan jag leta upp er istället :) radeklev, jag har addat dig nu. Välkommen Fiva :)
    Åsa Lindquist - väldigt noga med det där qu har jag märkt :)
  • Saga09
    Fiva: Välkommen hit :)
    Åsa heter jag och är snart 34 (huvva ) år.. har en liten Saga som är 6 dagar från att vara 8 månader gammal. Vi bor i Stockholm. Har tänkt vara hemma till början av nästa år om allt vill sig väl.. hoppas gör jag iallafall..

Vet ni.. idag har Saga ställt sig på alla 4 i krypställning men såklart hasar hon bara baklänges :) iiiiiiii *s* det verkar gå framåt :)
  • Saga09

Hej tjejer,

Idag har vi varit på 8 månaders kontrollen med Saga och nu väger hon 9520 gram och är 71 cm lång.
    Vi fick också den där röda pinnen som Saga flyttade med lätthet mellan händerna och stoppade i munnen och allt sånt. Inget annat än det så inte vet jag om det var nåt test eller om bvc tjejen bara ville hon skulle vara sysselsatt :)

Nu måste jag nog vila lite.. helt slut efter en dag flängandes fram och tillbaka.. får ta och läsa och skriva lite mer imorgon tror jag.

• Saga09

Godmorgon,

Vi har babysång på torsdagar sen nån vecka tillbaka... nåt babycafé har jag däremot inte stött på ännu....

Välkommen minnie69 - hoppas att allt är bättre med din lilla tjej nu :) Vad duktig hon är *s*

Idag händer inte mycket - Saga bestämde att vi skulle vakna redan kl 05.15 idag så nu har jag precis lagt ner henne igen - själv är jag extrem trött men borde väl försöka plocka undan lite här nu medans det är lugnt.
    Annars händer inte mycket idag - måste försöka packa för en 4 dagars tripp - ska besöka mina föräldrar men frågan är hur mycket man får med sig när man ska resa med tåg - ensam med barnvagn * suck* förra gången var en ren katastrof och jag förstår inte riktigt hur jag ska få med mig mindre saker.. nej det krävs nån form av planering tror jag.

Ser iallafall grått och trist ut ute så vi får väl se om vi tar oss ut senare...

• Saga09
    MammaAlex skrev 2010-05-05 08:08:58 följande:
    Ett tips kan ju vara att be dina föräldrar köpa hem blöjor eftersom det tar stor plats i väskan.... Låter jobbigt att åka själv med vagn och packning. När vi åkte till Stockholm hade jag min mamma med mig och det var ganska skönt!
    Ja blöjor och mat och sånt kan jag inte ta med mig... måste försöka ha det minimalistiskt... kläder och leksaker och sånt mer.. det andra får jag fixa när jag kommer fram.  Phu... jag som dessutom har löjligt svårt att inte överpacka.. haha. Det blir spännande det här
  • Saga09

Oj vad jobbigt med barn som inte vill sova...

Här har vi haft en sån skön dag.. Saga vaknade redan 05.15 men somnde om vid 08 och sov till 10.15.. så länge brukar hon normalt sett inte sova på förmiddagarna..
    Sen var hon vaken till 13.30 ungefär för att sedan sova till 15.30... var uppe till 18.30 och sover för natten..

Vi verkar inte ha kommit in i den riktiga gnäll och skrikperioden vad jag kan förstå.. tänder ser jag ju men de kommer inte ner så att säga..

Nu ska jag ta och slappa i soffan en stund innan det är dags för sängen..

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3