Gul marsipan?
Hur får man tag i det?
Hade tänkt mig en påsktårta och skulle vilja klä den med det. Vill helst inte tillverka marispanen själv men det kanske är ett måste?
Hur får man tag i det?
Hade tänkt mig en påsktårta och skulle vilja klä den med det. Vill helst inte tillverka marispanen själv men det kanske är ett måste?
Brukar finnas färdigfärgade rullar att köpa på vanliga mataffärer. Fast det brukar vara tre rullar med olika färger i de jag sett. Annars kan man ju färga med karamellfärg men det var kanske det du menade att du ville undvika?
Japp! det finns gul marsipan att köpa färdig! här är en sida där man kan beställa ifrånhttp://www.kakburken.se/ och vill du hellre köpa i butik så kolla vilka bagerier som finns där du bor och hör om dom har gul marsipan. sista utvägen är väl då annars att köpa vanlig marsipan och färga den gul:) lycka till.
Åh tack, jag ska kolla in kakburken.se med en gång. Finns säkert mkt kul där inne. Tack för tipsen!
Det var slut på kakburken...just den gula
Hmm, tänker mig att det blir ojämnt om man ska blanda själv. Alltså jag antar att man köper karamellfärg och geggar ihop med den ofärgade marsipanen? Marispan är ju så "fast" att jag inte förstår hur den kan bli jämnt gul?
Tips på andra sidor för baktillbehör?
zera, ok...ja i värst fall så
Har sms:at en bekant som jobbar på ett konditori, ska se vad hon svarar.
Hmmm, jag vill så gärna få ett lyckat resultat och vill inte så gärna exprimentera...såg att det fanns lila marsipan, det kanske också funkar till en påsktårta?
Mmm, där hade de ju ja
Fick dock veta att min väninna kunde fixa gul marsipan som räcker till en 6-8-bitars tårta för 25-30 kr. Men tack för tipset i alla fall! Hon hade mkt fint!