Hur länge äter dom var tredje timme?
Frågan lyder som rubriken - hur länge äter barn var trejde timme? Jag behöver få lite tröst då jag börjar bli rätt så sliten av att mata var tredje timme dygnet runt : /
(med en tuff förlossning i ryggen)
Frågan lyder som rubriken - hur länge äter barn var trejde timme? Jag behöver få lite tröst då jag börjar bli rätt så sliten av att mata var tredje timme dygnet runt : /
(med en tuff förlossning i ryggen)
Jag har aldrig ammat med så långa intervaller Det är mer gynnande för mjölkproduktionen att amma varje timme de första månaderna än var tredje timme.
Var tredje timme kan man amma nattetid men på dagtid så behöver barnet oftast amma betydligt oftare efetrsom bröstmjölken smälter på enbart 20 minuter.
Min son ammade jag helt till 4 månaders ålder och han åt hela den tiden med 2 timmars intervall på dagen och 2-3 timmars intervall på natten. Det var slitigt tyckte jag, men många bebisar är såna. Började med lite gröt vid 4 månader och det var jättebra för han blev nöjdare då.
Mitt första barn åt var tredje timme (i genomsnitt) tills han var 3,5 månad. Då började han sova sex timmar på nätterna. Vid 5,5 månads ålder sov han 12-timmarsnätter.
Oj, så långt mellan amningarna har jag inte haft förän mina barn var över ett år gamla Var 3 timme är rätt sällan tycker jag
Nu när hon är 4 månader så är det ibland 3 timmar mellan amningarna, men oftast är det 1,5-2 timmar mellan
Nattetid så har hon en längre sovperiod då hon sover från 19:30 till 01:30 (alltså 6 timmar), men annars är det som sagt max 2 timmar mellan målen.
Var tredje timme? Vilken lyx! Här äts det varannan timme. Varje dag. Dygnet runt. Hon är fem månader.
Stora grabben slutade äta så ofta/oftare närhan började på dagis, när han var 19 månader. Då hade han ett uppehåll på ca 6 timmar på dagen men fortsatte sen att amma ca en gång i timmen resten av dygnet.
Lillbebisen har redan längre uppehåll mellan amningarna och där kan det ibland gå 3-4 timmar mellan amningarna, vilket är rena lyxen. Han blir 3 månader om några dagar.