• malush

Om jag får en inbjudan till ett bröllop utomlands (inom Europa)..

{#lang_emotions_sunny} Läs detta innan ni svarar: {#lang_emotions_sunny}

Svara utifrån just din/er familjesituation. Är ni flera i familjen så svara utifrån att inbjudan gäller hela familjen.
    "Förväntar" är kanske ett dåligt ordval..men ni förstår nog poängen.
    Att bli bjuden på bröllopet, festen och allt som kan tänkas höra till det ser jag som självklart. Så det blir ni alltså bjudna på oavsett vilket alternativ ni väljer.
    Tänk att det gäller en vän/släkting/familjemedlem som står er nära.
    "Boende" gäller alltså hotell/hemma hos värdparet natten då bröllopet hålls.

Förklara gärna hur ni tänker {#lang_emotions_cheers} (Visst vore det trevligt att bli bjuden på allt {#lang_emotions_cool} men svara enligt vad ni anser vara passande att "minst" bli bjuden på.)
    Bf ♥100723♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-25 14:15
    Tillägger att inbjudan anländer i god tid, d.v.s. cirka 4 månader innan bröllopet.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om jag får en inbjudan till ett bröllop utomlands (inom Europa)..
  • hannis

Förväntar mig inte att bli bjuden på något mer än själva bröllopet.

• siamusen

Bara bröllopet.

Vi gifte oss själva i ett annat land än det vi bor i och betalade endast våra tärnor/bestmen's boende.

Hjälpte dock andra att hitta bra boende om de behövde.

• mamma2kids

man får väll bjuda till lite självoxå och vara där för sin vän eller vem det nu är.att bli bjuden på gratis boende är absolut max.

• Kazeer

Bara bröllopet.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • bustösen

jag hade behövt hjälp med att hitta ett billigt boende, men jag hade självklart betalt resan och boendet själv, kan väl tillägga att vi har det inte jättebra ekonomiskt så det hade fått vara ett väldigt viktigt bröllop (väldigt nära släkt/vän) för att vi skulle åka på det =)

• malush

Tillägger att inbjudan anländer i god tid, d.v.s. cirka 4 månader innan bröllopet.

Bf ♥100723♥
  • BuoBä

Jag förväntar mig inte att bli bjuden på annat än bröllopet, men jag skulle uppskatta om jag fick reda på datumet i god tid, och om brudparet tipsade om boende i olika prisklasser.

Ifall det skulle bli för dyrt för mig så jag blir tvungen att tacka nej skulle jag uppskatta om brudparet tog det med glatt humör och inte surade för resten av livet. (Läs på bröllopstorget, verkar vara oroväckande vanligt att folk säger upp bekantskapen med gäster som tackar nej...)

Om brudparet väldigt gärna vill att en viss person ska komma, men vet att den har lite dålig ekonomi, så tycker jag att man "vid sidan om" kan ordna fram en sängplats på en soffa eller likande.

• Daggdroppen

Jag röstade på fjärde alternativet.

Men därmed inte sagt att jag tackar ja till bröllopet. Det beror på hur dyrt resten blir. Är det över det vi känner att vi har råd med/vill prioritera så då tackar jag nej.

Tyvärr.

Och jag hoppas att brudparet accepterar det också! För huslån etc går nog tyvärr före.

• lövet2

Jag förväntar mig inget annat än boendet. Inte för att det spelar någon roll, för det skulle antagligen vara praktiskt omöjligt för oss ändå att komma.

• annca

Skulle bara bli jätteglad och betala allt som behövs själv!
    (Fast gärna ta emot tips om boende, och är det i ett land där det är svårt att göra sig förstådd hoppas på lite hjälp att fixa boendet, som jag ju då själv betalar)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Om jag får en inbjudan till ett bröllop utomlands (inom Europa)..