• Hifi

svärmor vill ge våran 9 månaders BRAGOKEX!

räknas inte bragokex som kakor? det är väl inget bra att ge till så små barn? vad kan man istället ge till lillan när man är hon folk och fikar? behöver lite idéer...

• Svar på tråden svärmor vill ge våran 9 månaders BRAGOKEX!
  • La Lola
    Hifi skrev 2010-03-25 14:17:41 följande:
    det är väl inget bra att ge till så små barn?
    Det innehåller ju inga farliga grejer.
    Socker ja, men det är ju inte farligt. Bara onödigt.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • HasseH

riskakor brukar också vara uppskattat, det finns osaltade.

Fast ärligt; man dör nog inte av ett bragokex heller.

• La Lola
    HasseH skrev 2010-03-25 15:40:12 följande:
    riskakor brukar också vara uppskattat, det finns osaltade. Fast ärligt; man dör nog inte av ett bragokex heller.
    O det finns ju inget totalt saltförbud heller.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • CatherineDylan

Det där med svärmor.. ja lider med dig..
    Hon gav min dotter som va då 6mån honung på julafton.. Jag kunde inte hålla mig och sa åt henne ordentligt att hon inte ska äta honung då det är giftigt för spädbarn..
    Men hon svara med..
    "Men du jag vet väl vad jag gör, jag har ju själv fött 4 barn"

Men du.. det är mitt barn, och du ska fan inte stoppa i henne vad fan som helst, och säger jag att det är giftigt.. borde väl räcka?

Jag klarar inte min svärmor, när det gäller min dotter..
    Men det är oftast såhär, jag ler och nickar när hon säger "Hur jag borde göra" osv.. Närhon säger att jag gör fel m.m.

Hon har dessutom ba vart hos oss cirka 20 ggr sen dottern föddes i Juni, och hon bor 2 stationer bort med t banan..

Hon känner inte sitt barn barn.. och ändå ska hon försöka styra och ställa när jag tar hand om henne!!!

• Minxy

Helt ärligt - om ni inte fikar hos svärmor 2 ggr/dag, 7 dagar/veckan så lär inte ditt barn få men för livet

Visst finns det bättre saker, men det finns betydligt sämre också.
    Ser man till kex så skulle jag vilja säga att just Brago-kex är relativt skonsamma.
    Bragokex (original) innehåller vetemjöl, socker, veg. fett, vetestärkelse, sirap, bakpulver, salt, emulgeringsmedel och aromer (vanillin)

Smörgåsrån innehåller vetemjöl, vetegroddar, delvis härdat vegetabiliskt fett, emulgeringsmedel (sojalecitin), salt, bakpulver (E500), surhetsreglerande medel (E330).

Socker ÄR inte skadligt, men man behöver ju inte ge det varje dag....

Då är det väl (enligt mig) värre med det härdade fettet i både BRAGO och Smörgåsrånen....

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Katarina76

Det är inte skadligt med socker eller salt i små mängder, men det är ju du som bestämmer vad ditt barn ska få äta - inte din svärmor.

• LaMama

Rån. majskrokar. smörgås. äpplebitar. {#lang_emotions_smile}

och ett litet bragokex vid enstaka tillfällen kan ju vara gott...

• kokos

Men snälla nå´n... Om ni nu sitter och fikar och barnet ser detta så är väl inte det hela världen som går under om bebben får ETT bragokex någongång??!!

• ALO

Tycker inte heller att det är någon fara! Vår dotter får ett brago eller mariekex lite då och då. Kan ju säga att det aldrig har hänt att hon har ätit upp ett helt då hon tröttnar efter 3 tuggor!

Se till att borsta barnets tänder ordentligt efter istället! Är väl en utav dom största anledningarna till att man ska vara försiktig med socker..

Ella 2009-04-21
Svar på tråden svärmor vill ge våran 9 månaders BRAGOKEX!